Avatar billede le_mac Nybegynder
29. september 2007 - 00:45 Der er 7 kommentarer

Hastighed på trådløs Netgear router alt for lav

Hej Eksperter

Jeg har en TDC Bredbånd City 15/1 forbindelse, som opfører sig lidt underligt. Egentlig er det nu nok routeren, som jeg har fået sat forkert op?

Når jeg kører trådløst, kan jeg maksimalt trække 4-5 Mbit/s i download; henter jeg derimod 2 store filer samtidigt, kan jeg trække den dobbelte hastighed, nemlig ca. 4-5 Mbit/s til hver download. Ved på denne måde at hente flere filer samtidigt kan jeg i alt trække ca. 1.5 Mbyte/s, fuldt ud svarende til min båndbredde.

Når jeg forbinder med kabel til routeren, kan jeg med det samme opnå fuld hastighed blot ved download af én fil.

På Dansk Bredbånds hjemmeside har jeg kørt hastighedstesten – resultaterne ses nedenfor, bemærk forskellen i download hastighed på TCP.

Med kabel direkte til router:

TCP            UDP
Sende    854.22 kbit/s    485.02 kbit/s
Modtage    12.96 Mbit/s    13.50 Mbit/s

Trådløst til samme router:

TCP            UDP
Sende    854.20 kbit/s    508.60 kbit/s
Modtage    4.49 Mbit/s    13.52 Mbit/s

Har I et godt bud på hvordan jeg kan ændre opsætning eller lign.?
Avatar billede le_mac Nybegynder
29. september 2007 - 00:47 #1
............... det kom ikke til at stå så pænt, prøver igen:

Med kabel direkte til router:

        TCP                    UDP
Sende    854.22 kbit/s        485.02 kbit/s
Modtage    12.96 Mbit/s        13.50 Mbit/s

Trådløst til samme router:

        TCP            UDP
Sende    854.20 kbit/s        508.60 kbit/s
Modtage    4.49 Mbit/s        13.52 Mbit/s
Avatar billede le_mac Nybegynder
29. september 2007 - 00:49 #2
OK, det blev ikke meget bedre. Håber I forstår... ;-)
Avatar billede hogon Nybegynder
29. september 2007 - 14:35 #3
Hej Le_mac,

Jeg vil stærkt anbefale dig at opgardere din NETGEar router til den seneste nye Firmware som TDC har godkendt til Routeren. Den kan du hente her.

http://download.tdc.dk/pub/tdc/privat/kundeservice/internet/wgr614v6_2.0.21tdc_2.0.21.chk

Den giver et through put på det trådløse på omkring 20-24 Mbps, og på WAn til LAN delen op til hele 70-80Mbps...Men kun med denne her firmware.
Jeg vil anbefale når du har opgraderet firmwaren at du også laver en hardware reset af den..Så er du 110% sikker på den er "clean". Men husk lige at lave en back-up først af dine settings, så du ikke skal begynde helt forfra med at sætte den op.

Håber det kommer til at spille....det gør det her.

Mvh,
Hogon
Avatar billede le_mac Nybegynder
08. oktober 2007 - 11:21 #4
Tak for svaret, hogon. Jeg har fulgt din anvisning - men det har ikke ændret noget! Det er da temmelig irriterende...
Avatar billede justrace Novice
21. oktober 2007 - 23:28 #5
Hvilken kryptering bruger du? Kryptering er ret sulten hvad hastighed angår.
Avatar billede hogon Nybegynder
15. januar 2008 - 23:04 #6
Hej Le-Mac

hmmm det lyder godt nok mærkeligt - den version af WG614 routeren er det version 6 eller ?? For jeg kan ikke genskabe det her hjemme der får jeg fra LAN-WAN og WAN-LAN omkring 65-77Mb..

Mvh,
Hogon
Avatar billede le_mac Nybegynder
28. januar 2008 - 20:22 #7
Det er version 6. Som jeg skrev ovenfor, har jeg fulgt din fine anvisning til punkt og prikke. Intet ændret... Problemet består på begge mine maskiner, som er trådløst koblet på - uanset om den ene er slukket i flere dage ad gangen eller ej. Min bærbare "hamrer" derud af, når jeg er på uni's net, så opsætningen på denne må være helt i orden. Det handler altså om routeren. Jeg havde samme problem på en D-Link 624+, før jeg fik TDCs Netgear router.