Avatar billede kfz Nybegynder
02. oktober 2007 - 15:23 Der er 1 løsning

Sata2 på Sata controller - bios finder ikke disken.

Jeg sidder med et problem, som jeg ikke synes at kunne finde løsningen på.

Jeg har anskaffet mig en WD Caviar SE16, men kan ikke få bios til at finde den.

Mit bundkort er et MSI 925X Neo Platinum(http://global.msi.com.tw/index.php?func=proddesc&prod_no=155&maincat_no=1&cat2_no=&cat3_no=), og det står i WD's kompitabilitetsliste(ICHR6 chipset): http://www.westerndigital.com/en/library/sata/2579-701239.pdf

Jeg har sat jumperen så disken kører 150 MB/S, men det ser ikke ud til at gøre nogen forskel: http://wdc.custhelp.com/cgi-bin/wdc.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=1337&p_created=1112379341&p_sid=zAGtd6Ni&p_accessibility=0&p_redirect=&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9MTcsMTcmcF9wcm9kcz0yMDMmcF9jYXRzPTAmcF9wdj0xLjIwMyZwX2N2PSZwX3NlYXJjaF90eXBlPWFuc3dlcnMuc2VhcmNoX2ZubCZwX3BhZ2U9MSZwX3NlYXJjaF90ZXh0PWp1bXBlcg**&p_li=&p_topview=1

Jeg har prøvet at bytte rundt på SATA kabler på mine harddiske, og hvilke stik på bundkortet de er tilsluttet til, men den kan hele tiden finde min gamle harddisk, og alligevel ikke den nye. Dog har jeg lagt mærke til at den under boot, i stedet for at skrive None ud for Primary Slave, er der bare blankt, og der er også aktivitet på harddisken under opstart, så har en fornemmelse af at den ved disken er der, men bare ikke ved hvordan den skal håndtere disken.

Jeg tror efterhånden at problemet ligger i mine bios indstillinger, selvom jeg synes jeg har været gennem de forskellige løsninger.
Avatar billede kfz Nybegynder
03. oktober 2007 - 15:33 #1
jeg har valgt at fremskynde mit køb af ny computer, havde ellers regnet med at vente til Crysis udkommer, så det bliver løsningen i denne omgang.

Hvis nogle alligevel skulle ligge inde med et svar, er jeg stadig interesseret i at høre det.