Avatar billede sniperdot Nybegynder
02. oktober 2007 - 19:05 Der er 4 kommentarer

Kontrolere/overvåge en anden computer

Hejsa folkens, det her spørgmsål lyder måske lidt underligt.
Men mit problem er enkelt, Jeg har en Mor som ikke kan finde ud af at løse problemer på sin computer, og jeg må altid rejse hele vejen til hende for at løse problemerne for hende. Jeg har ofte sagt at hun skal selv finde ud af det og at hun ikke altid kan ringe til mig og snakke i timevis om hvad der ikke virker!
Jeg er ved at blive skør, og prøver at skrive vejledninger til hende på dit og dat, men så ringer hun og siger "Jamen når jeg trykker på bla bla bla bla bla bla, etc, etc, etc..."

And now to the point

Er der et program som gør at jeg kan logge på hendes computer, installere programmer og ryde op i hendes computer, for spyware og lignende?
Ellers må i gerne give mig et link til en hjemmeside med FAQ og bruger venlige vejledninger for at kunne vide mere om computere.
jeg har hørt om Golden Eye, men kan man også kontrolere computeren der? som om det er mig der sider ved computeren?
Håber nogen kan hjælpe mig!
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. oktober 2007 - 20:44 #1
Hamachi eller LogMeIn som det også kaldes er lavet til denne opgave. let og sikkert

http://www.hamachi.cc/download/list.php
Avatar billede it-dk Nybegynder
02. oktober 2007 - 22:01 #2
I windows er der indbygget fjernsupport funktionen. Kan denne ikke bruges.
Avatar billede badazz Novice
02. oktober 2007 - 23:16 #3
eller RealVNC http://www.realvnc.com/
Avatar billede badazz Novice
12. januar 2008 - 00:29 #4
Lukketid?