Avatar billede maniacdog Nybegynder
03. oktober 2007 - 09:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

HTPC: TV kort der kan vise TV og optage samtidig (med FM radio)

Hejsa

Mit problem er vel lidt et luksus problem.
Jeg har fået erhvervet mig en ganske nydelig lille fujitsu siemens htpc (mediacenter)

Problemet er så at dens TV kort enten kan optage eller vise TV, altså ikke begge ting på én gang.
Min ønske er så at få fundet et kort der kan begge dele, dvs. vise en kanal og optage på en helt anden kanal på samme tid.

Min problem er så at dels har jeg nogle ønsker og dels kniber det lidt med pladsen i kabinettet (Det er vist en barebone, en lille sag med kneben plads).

Så vidt jeg kunne måle imorges så må kortet vist være maks 15cm, og det er maks ellers stødder den ind i en blæser.
Desuden skal det jo gerne kunne optage og vise tv samtidig (på to forskellige kanaler) og sidst men ikke mindst have FM radio.

Det skal så være PCI (Den gamle type)
Skal helst kunne MPEG-2 og være til kabeltv.
Og understøttes i MCE (Windows MediaCenter)

Håber at nogen har et bud på et godt lille kompakt kort... jeg er selv lidt i vildrede på det her område... :o)
Avatar billede maniacdog Nybegynder
03. oktober 2007 - 09:30 #2
Brops> Ja der har jeg også kigget lidt men syntes det er lidt svært at overskue hvilke der er med 2 tv-tunere indbygget...
Avatar billede brops Nybegynder
03. oktober 2007 - 11:29 #3
ja sandt.

Jeg fand ten med 3 tuners hos SHG, men tror desvære ikke jeg kan støve nogen DVB-C tunere op.

min lillebror har lige investeret i en mangen til denne:          http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=341404
er ikk 100% sikker på det er lige den der. og jeg ved ikk om den understøtter MCE.

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=341064
er lige hvad jeg kan finde som understøtter MCE som har mere end 1 tuner, men kender den faktisk ikk. Har selv en gammel med 1 tuner, så er selv ved at kigger mig om efter ny ;)
Avatar billede maniacdog Nybegynder
03. oktober 2007 - 15:54 #4
brops> PVR500MCE har jeg selv kigget på meen jeg er bange for den er for "lang" til at kunne være i kabinettet desværre.

Må hellere lige gå hjem og måle igen, det ville jo være en skam hvis jeg har målt forkert men jeg er bare bange for at jeg så skal ofre en blæser (den der er i vejen)... :o)
Avatar billede brops Nybegynder
03. oktober 2007 - 16:18 #5
vinkelsliber, fuksvans og forhammer set det virker på alle pladsproblemer ;)

Jeg ved at der findes specielle lite/small versioner, men de har så vidt jeg ved kun 1 tuner.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
08. november 2007 - 13:29 #6
Da det ikke er lykkedes mig at finde et TV kort der passer og at der ikke er nogle konkrete brugbare svar så tager jeg disse point igen. Håber det er ok?