Avatar billede christianj Nybegynder
07. oktober 2007 - 14:16 Der er 5 kommentarer

Er denne Computer noget værd?

Hej folk.

Jeg besidder ikke den store ekspert viden om computere. Jeg har kigget lidt på en computer bilka har på tilbud i denne uge. Den koster 3.000 kr og lyder sådan her:
Fujitsu Siemens Athlon 64 X2 4200+
Model Scaleo Pa 2510 P7EAS7-001. AMDAthlon 64 X2 4200+ (2,2 GHz) Dual Core, 1024 MB DDR2 RAM, 250 GB SATA harddisk, op til 256 MB GeForce 7300SE grafik (heraf64 MB dedikeret), DVD+/-RW Dual Layer brænder, 11-i-1 kortlæser, 10/100/1000 Lan, 4 x USB 2.0, FireWire, Windows Vista Home Premium, Works 8, Norman Virus control med 3 års opdatering.
Jeg skal bruge den til at lave opgaver på, surfe nettet og nok spille lidt Battlefield. Regner med at jeg skal have et andet grafikkort i da jeg går ud fra at det som den er bygget med ikke er noget særligt.
Håber der er en som vil/kan hjælpe mig.
Med venlig hilsen ChristianJ
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
07. oktober 2007 - 15:40 #1
Jeg ville foreslå ikke at købe Pc'er fra butikker som Bilka, føtex, Kvicly mm. pga. at det generelt er overpris.
Her er en pc til 3,2 tusse, og er hurtigere i CPU, dobbelt to hurtig Ram, og vistnok også en bedre Grafikkort.
http://topdata.dk/product.asp?product=4169&sub=299&page=1
Topdata har fået fine karakterer og derfor et sikkert sted at handle.
Avatar billede christianj Nybegynder
07. oktober 2007 - 15:53 #2
Den du linker til er jo så uden software.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
07. oktober 2007 - 15:57 #3
Computeren fra Bilka er ok til prisen, mener ikke man skal være bange for at handle elektronik der, har da købt tv der til over 10000,- og har ikke noget at klage over.
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
07. oktober 2007 - 16:00 #4
christianj, ja, men til gengæld er den Bilka sælger kun 1 GB OG den er med Windows Vista software. Den tager fra halv til 80% af dine ram bare for at være på skrivebord.
Så du får en utrolig langsom pc til dine penge.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
27. oktober 2007 - 20:04 #5
Lukketid ?