Avatar billede cuac Nybegynder
09. oktober 2007 - 11:13 Der er 1 løsning

Inputbox til registrering af prøvevægt

Jeg arbejder med et laboratorieinstrument som arbejder med VB-scripts. Jeg har nu brug for at kunne indtaste og gemme min analysevægt som består af 3 tal i en inputbox, så den bliver gemt i halen på analysenavnet(DataName). I øjeblikket bliver min analyse gemt i følgende linie: NMR.Execute("WR " & DataName & "." & Ext & " Y")

Mit script ser ud som følger:

Option Explicit

Dim ListName        ' Name of list file
Dim DataName        ' Name of data file

'*******************************************************************

Sub Main()

Dim r
Dim Ext
Dim Current
Dim Size

If NoHardware Then
  ShowError("Der er ikke forbindelse til NMR instrumentet")
  Exit Sub
End If

ListName="fersklaks"              ' Hent en liste fra kommandopromt

If ListName="" Then                ' Kan ikke fortsætte uden listenavn i strengen
  Exit Sub
End If

If LoadList1(ListName)=FALSE Then  ' Indlæser listen

    Exit Sub
End If

    DataName=GetDataName(2)            ' Får filnavn fra kommandoprompt

    If DataName=""  Then
Exit Sub                            ' Hvis der trykkes på cancel bliver input strengen tom og sub forlades,
                                    'eller hvis filen allerede eksisterer, og der trykkes No forlades suben også.
End If

Current=NMR.GetParameter("%DATADIR")    ' Hent data directory
DeleteFile (Current & DataName & "*.*") ' Slet eksisterende filer

NMR.Execute("~PMODE")                ' Skift til Process mode
NMR.Execute("XY QUIT")              ' Start XY display
NMR.Execute("XY")

NMR.Execute("~AMODE")                ' Skift til Acquisition mode
NMR.Execute("LOAD CPMG")            ' indlæs CPMG sekvens

NMR.Execute("RAP testuco")

Ext=1                                ' Reset fil extension
Do While NextList1(r)                ' Henter næste værdi fra listen
  NMR.Execute("~AMODE")              ' Skift til  Acquisition Mode
  NMR.Execute("TAU " & r)            ' angiver tauværdien
  NMR.StatusMessage("Tau = " & r )
  NMR.Go                            ' Start program og opsaml data

  NMR.Execute("Even")

  NMR.Execute("WR " & DataName & "." & Ext & " Y") ' Gemmer data i fil
  Ext=Ext+1                          ' Ny extension

  NMR.Execute("SIZE 20")            ' Får størrelsen på Echoet og opdaterer XY grafen
  Size=NMR.ReturnValue
  NMR.Execute("XY DATA " & r & Size)
Loop

NMR.Execute("XY QUIT")

Dim Svar
    Svar = Msgbox ("Analysen er færdig, vil du fortsætte",vbYesNo+vbQuestion,"Fortsæt måling?")

If Svar = 6 Then
    Dim NewO1

Msgbox "Indsæt olieprøve"

NewO1=DoAutoO1
If Argv(1)<>"QUIET" Then
  Show("O1 set to " & NewO1)
End If

      Exit Sub
    End If

End Sub
Avatar billede cuac Nybegynder
10. oktober 2007 - 14:13 #1
Spørgsmålet er besvaret under spørgsmålet : Inputbox til indtastning af tal, feks 243. i kategorien VB-scripts