Avatar billede forzadepor Nybegynder
09. oktober 2007 - 15:35 Der er 2 kommentarer

Computeren kan ikke finde mit netværkskort.

Så går vi i gang.

Jeg har en bærbar HP Pavilion dv6355. Mit netværkskort har virket fint indtil jeg for en uges tid siden prøvede at installere en grafikkort driver. Nu kan min computer kan ikke gå på tråløs! Den kan godt komme på netværk med kabel, men det tråløse virker ikke længere.

Min bærbar kan ikke finde trådløse netværk mere, og derfor beder jeg bærbaren om at fortælle mig hvorfor. Så skriver den at jeg ikke har et netværkskort konfigureret og installeret. Jeg har en kammerat med PRÆCIS den samme bærbar som mig, og vi gik derfor begge ind på enhedshåndtering > netværkskort. Ved mig står der kun nVdia nForce network controller(eller noget) mens der ved hans også står noget med broadcom.

Jeg kunne ikke finde nogen løsning, så jeg formaterede min computer ned til fabrikstilstand. Altså sådan som den var da jeg købte den. Det virker STADIG ikke. Jeg går ind under tilføj/fjern programmer og der står der faktisk at Broadcom er installeret, men det står ikke under enhedshåndtering og min bærbar kan stadig ikke koble sig på noget trådløst. Den kan ikke en gang finde trådløse netværk.

Hjælp.
Avatar billede tonygk Nybegynder
09. oktober 2007 - 23:03 #1
Ved en fejl overskriver grafikkort driveren dit netkort. du kan download driver til dit netkort her. Husk at installere det efter installation af grafikkortet. Problemet er som regel når man kører med vista, men det kan også opstå med adndre Windows versioner. Klik på det relevante link og nederst på siden kan klikke på download.
For Windows XP

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?softwareitem=ob-53245-1&lc=en&cc=dk&dlc=da&product=3411231&os=228&lang=da

For Vista

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?softwareitem=ob-52936-1&lc=en&cc=dk&dlc=da&product=3411231&os=2093&lang=da
Avatar billede forzadepor Nybegynder
10. oktober 2007 - 17:37 #2
Det virkede ikke. Jeg har en formodning om at mit netværkskort måske er brændt sammen eller noget.