Avatar billede loevgaard Praktikant
10. oktober 2007 - 10:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af eksklusivt møbel-website

Hej eksperter

Vi har netop lanceret http://www.xclusif.dk og vi vil meget gerne have kommentarer på:

- Design
- Funktionalitet
- Markedsføring
- Andet

På forhånd tak.
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
10. oktober 2007 - 10:37 #1
Kort sagt: Fedt, og fede produkter
Avatar billede trav4u2 Novice
10. oktober 2007 - 13:23 #2
Overordnet ok, men her er et par inputs af den konstruktivt, kritiske slags :-)

Teknik. De vandrette streger i ”Boxen” fortsætter lidt ud over den højre kant (IE6)
Struktur: Mærker og typer bliver blandet i menuen
Grafik: ”Prisknapperne” er for utydelige
Fotos: Der er for lidt forskel på thumbnails og ”originaler”
Farvevalg: Jeg bryder mig ikke så meget om det grå-brunlige. Det leder tanken hen på et falmet fotografi og fungerer ikke særlig godt sammen med eks. røde møbler.
Sproget: Jeg ville vælge et mere enkelt og direkte sprog
Nogle kunne måske god have lidt svært ved at forbinde en eksklusiv butik med en adresse 3. mf. :-)
Vilkår: Det er fint nok at forklare lidt om fordelene ved at købe på nettet. Det hører bare ikke hjemme under vilkår - Gå til en advokat og få checket ”vilkår”
Kundeservice: :-)

Jeg smider bare et svar nu. Held og lykke!
Avatar billede loevgaard Praktikant
10. oktober 2007 - 22:22 #3
Hej trav, kan du uddybe hvad du mener med sproget?
Avatar billede trav4u2 Novice
10. oktober 2007 - 23:38 #4
Jeg kan da prøve :-)

Jeg synes sproget er lidt for omstændeligt, lidt for langt i mælet. Det bærer præg af at være ”lappet” - dvs. at der er bygget oven på når man er kommet i tanke om nye egenskaber / vinkler.
Resultatet er blevet lange, og ikke særlig læsevenlige sætninger hvor fokus bliver udvandet fordi man vil så meget :-)

Samtidig vil det fungere bedre med tekster der mere direkte henvender sig til mig som potentiel køber i stedet for den beskrivende form teksterne har nu. Sæt jer i kundens sted og stil en masse hv. spørgsmål!

Nogle af teksterne kunne måske godt fungere sprogligt i et katalog, men ikke online hvor man kun har ganske få sekunder før man taber kundens opmærksomhed.
Avatar billede olebole Juniormester
10. oktober 2007 - 23:57 #5
<ole>

- men brug af komma har nu aldrig været en grammatisk forbrydelse  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede loevgaard Praktikant
12. oktober 2007 - 02:03 #6
Tak for hjælpen drenge :) Det er helt klart nogle råd vi vil se nærmere på i den nærmeste fremtid