Avatar billede Lars Søndergaard Nybegynder
15. oktober 2007 - 15:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål til proff. udvikleren: IIS og DirectoryServices

Hvordan kan jeg vha DirectoryServices finde ud af om en PropertyValueCollection property er nedarvet ?

Et eksempel på en property kan være:

AccessFlags = 517
AppRoot = /LM/W3SVC/1888851908/ROOT/

Jeg skal blot vide hvordan jeg via C# kan se om de er nedarvede. Jeg bruger Metabase Explorer, hvor jeg kan se alt.. Men det er desværre ikke lykkedes mig at finde ud af det programmeringsmæssigt..

Håber meget at der er en super-udvikler der kan fortælle mig hvordan.. Jeg har bl.a. forsøgt mig med Reflection men uden held
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
15. oktober 2007 - 17:46 #1
Hvorfra skal de være nedarvede ?
Avatar billede Lars Søndergaard Nybegynder
16. oktober 2007 - 10:41 #2
Du har feks en DirectoryEntry W3SVC = new DirectoryEntry("IIS://ServerNavn/W3SVC");

foreach (DirectoryEntry IIsWebServer in W3SVC.Children)
{
string MaxBandwidth = IIsWebServer.Properties["MaxBandwidth"][0].ToString();
}

Jeg skal vide om MaxBandwidth som en en PropertyValueCollection er nedarvet fra W3SVC

Giver det mening? :-)
Avatar billede Lars Søndergaard Nybegynder
07. december 2007 - 14:29 #3
vi lukker igen