Avatar billede ivano Nybegynder
15. oktober 2007 - 22:40 Der er 3 kommentarer

H-ASTER vil ikke boote mit windows

Hej! Jeg er ikke en haj til det der med bios.

Jeg ville have formateret mit c-drev som jeg før har brugt til xp. Derfor satte jeg xp cd'en i og bootede op på den så jeg kunne formatere c-drevet via xp menuen i dos(den ville nemlig ikke fra mit nuværende xp på d-drevet). Problemet er atden derefter ikke kunne finde noget boot device, altså der er den hvide streg efter det første skærmbillede i dos og der sker intet.

Har søgt lidt omkring og kunne forestille mig det er noget med at boot informationerne lå på c-drevet af en mærkelig grund. Spøgsmålet er så:

HVORDAN FÅR JEG XP PÅ D: TIL AT BOOTE IGEN???

Mvh Ivan
Avatar billede hcma Novice
15. oktober 2007 - 22:52 #1
du skal nok have genoprettet din boot-sektor
http://www.hcma.dk/tips81to90.htm#no89
Avatar billede ivano Nybegynder
15. oktober 2007 - 23:08 #2
Lige præcis hvad jeg ledte efter!
Tak for det hurtige svar! Skriv lige som svar, så jeg kan give dig point. Du kunne evt. også fortælle mig hvordan jeg kan få formateret c og kun bruge d som windows partition?

Mvh Ivan
Avatar billede hcma Novice
15. oktober 2007 - 23:49 #3
så vidt jeg husker, er der nødt til at være en boot-sektor på C: