Avatar billede nitro99 Nybegynder
09. juni 2001 - 19:04 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

mIRC reboot script

Hey...
Et simpelt script til mirc som ved /reboot lukker alle programmer og rebooter maskinen?
Ikke noget med shutdown, det skal kunne reboote...
På forhånd tak
Nitro99
Avatar billede aller Nybegynder
09. juni 2001 - 19:07 #1
Du skal vel nok have fat i noget med DLL filer, for der er ikke adgang til en eventuel reboot/afslutning af andre programmer fra mIRC\'s scripting interface. (så vidt jeg ved...)

Mvh.

Kim A.
Avatar billede nitro99 Nybegynder
09. juni 2001 - 19:09 #2
Ja I know... men der var en der fandt et link sidst jeg spurgte, men det virkede ikke...
Avatar billede makse Nybegynder
09. juni 2001 - 20:39 #3
Avatar billede master_nemo Nybegynder
09. juni 2001 - 23:01 #4
makse>> det er et shotdown script, så det er ikke det..(lyder sådan shutdll) men anyway...
nitro>> min big bro har fundet ud af at lave shutdown om til reboot...så poster det i morgen..hvis den der shutdll altså ikke er reboot og kun shutdown :o)

/MN
Avatar billede makse Nybegynder
09. juni 2001 - 23:04 #5
Det er den der er omtalt på http://www.novasystems.qc.ca/en/download.php3
Avatar billede nitro99 Nybegynder
09. juni 2001 - 23:09 #6
Det skal være reboot :)
Avatar billede makse Nybegynder
09. juni 2001 - 23:14 #7
Der står jo ellers følgende.
This is a DLL and a little script for use with mIRC.
With this you can shutdown, reboot, etc., your computer.
Avatar billede nitro99 Nybegynder
09. juni 2001 - 23:19 #8
Hvor skal filerne lægges? Lav et svar til så får du point...
Avatar billede makse Nybegynder
09. juni 2001 - 23:24 #9
MRC og DLL filerne skal (læs, tror jeg) ligge i Mirc mappen.
Avatar billede nitro99 Nybegynder
09. juni 2001 - 23:25 #10
yea... jeg venter lige med at give dig pointene, før jeg har set master_nemos løsning... så må i dele hvis hans er bedst :)
Avatar billede makse Nybegynder
09. juni 2001 - 23:27 #11
Oki.

I Readme filen fra ovenstående script, står der følgende.

Shut.dll:
With this dll, you can reboot, shutdown, logoff and force you computer to shut down.

There is two way to use shut.dll:

1- Load Shut.mrc (/load -rs shut.mrc)

To reboot  : /shutdll reboot
To logoff  : /shutdll logoff
To shutdown: /shutdll shutdn
To force  : /shutdll forces

2- Call directely the DLL

To reboot  : /dll shut.dll REBOOT NOT_USED
To logoff  : /dll shut.dll LOGOFF NOT_USED
To shutdown: /dll shut.dll SHUTDN NOT_USED
To force  : /dll shut.dll FORCES NOT_USED
Avatar billede nitro99 Nybegynder
09. juni 2001 - 23:32 #12
yea yea... har fundet ud af hvordan det virker...
Avatar billede nitro99 Nybegynder
21. juni 2001 - 12:53 #13
Sorry, men jeg giver dig kun 30 point da jeg i forvejen godt kendte linket, men da jeg forsøgte at hente det ned, var serveren nede.