Avatar billede ckh Nybegynder
18. oktober 2007 - 10:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Udskriv dato for upload af fil

Hvis det viser sig ikke at være php der skulle bruges undskylder jeg på forhånd.

Jeg har en pdf-fil liggende som bliver overskrevet 2-3 gange om ugen med en ny fil med samme navn.

Filen bliver uploadet via ftp - ikke via en formular.

Er det muligt at få hentet datoen for seneste upload af filen, hver gang siden, hvor henvisningen til pdf-filen ligger, besøges, og så få den dato "printet" på hjemmesiden?

Jeg er nemlig lidt træt af at skulle opdatere datoen manuelt i html koden bagefter.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
18. oktober 2007 - 10:03 #1
Du bør kunne gøre sådan her:
echo date("d/m-Y H:i:s", filectime("fil.pdf"));
Avatar billede ckh Nybegynder
18. oktober 2007 - 10:09 #2
Så simpelt og dog så smukt :-)) Dejligt dejligt.

Tusind tak hmortensen. Smid lige et svar.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
18. oktober 2007 - 10:10 #3
Det var så lidt :)