Avatar billede bx Nybegynder
18. oktober 2007 - 18:41 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Samle form felterne til en streng

Hej.

Jeg har en HTML form med input felter:

<form action="dosomething.php"  method="post">
First name:
<input type="text" name="firstname">
<br>
Last name:
<input type="text" name="lastname">
<input type="submit" value="Send">
</form>

Når der trykkes "Send" skal begge felter hældes ned i en variabel på modtagelses side f.eks. $_POST['allnames'] da modtagelsessiden kun kan behandle en variabel.

Er det muligt?
Avatar billede w13 Novice
18. oktober 2007 - 19:09 #1
Ja, men det er et PHP-spørgsmål, så for at få hjælp må du nok lukke her og spørge i PHP-kategorien.
Avatar billede w13 Novice
18. oktober 2007 - 19:10 #2
I øvrigt, nej, du kan ikke få det ned i $_POST, men du kan bygge en ny variable ud af det.

Hvorfor kan modtagelsessiden kun benytte en variable?
Avatar billede olebole Juniormester
18. oktober 2007 - 19:19 #3
<ole>

<script type="text/JavaScript">
function concatNames(oF){
    var oAll = oF.getElementsByName("allnames")[0];
    oAll.value = oF.getElementsByName("firstname")[0].value + " ";
    oAll.value += oF.getElementsByName("lastname")[0].value;
}
</script>

<form action="dosomething.php"  method="post" onsubmit="concatNames(this)">
<input type="hidden" name="allnames">

/mvh
</bole>
Avatar billede w13 Novice
18. oktober 2007 - 19:22 #4
Det kan godt lade sig gøre med noget javascript, hvis det er i orden:
---------------------------------------------
<form action="dosomething.php" method="post" onsubmit="document.getElementById('allnames').setAttribute('value',document.getElementById('firstname').value+' '+document.getElementById('firstname').value)">
First name:
<input type="text" id="firstname" name="firstname"><br>
Last name:
<input type="text" id="lastname" name="lastname">
<input type="hidden" id="allnames" name="allnames">
<input type="submit" value="Send">
</form>
Avatar billede w13 Novice
18. oktober 2007 - 19:22 #5
Damn you, Ole. :P
Avatar billede olebole Juniormester
18. oktober 2007 - 19:29 #6
*LoL* pointene er dine ... jeg blandede mig i din besvarelse. Tænkte zqi nok, du sad biksede på noget  ;D
Avatar billede w13 Novice
18. oktober 2007 - 19:36 #7
:) Lad os nu se, om der kommer point. BX meget stille.
Avatar billede bx Nybegynder
18. oktober 2007 - 19:54 #8
Haha. Jeg går på liste fødder :)

Jeg forventede ikke så hurtigt et svar, tak for det! Jeg skal videregive nogle data til epay.dk betalingsformscript hvor der er et beskrivelsefelt hvor både produktsnavn og kundeoplysninger skal hældes ned i.

Hvor om alting er tak for besvarelserne. Jeg kan se olebole mener du skal have points w13 så smid lige et svar :)
Avatar billede w13 Novice
18. oktober 2007 - 21:19 #9
Hvis han ikke vil dele?
Avatar billede olebole Juniormester
18. oktober 2007 - 21:27 #10
Nej, ellers tak  ;o)
Avatar billede bx Nybegynder
18. oktober 2007 - 21:52 #11
Here goes. Tak til jer begge to :)
Avatar billede w13 Novice
18. oktober 2007 - 22:02 #12
Takker! :)
Avatar billede olebole Juniormester
18. oktober 2007 - 22:11 #13
Selvtak  ;o)