Avatar billede nva Praktikant
19. oktober 2007 - 14:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Test af gratis antivirusprogrammer - bare til orientering

http://www.pcworld.dk/art/9067?page=1
Avatar billede perhaps Nybegynder
19. oktober 2007 - 15:08 #1
Hej nva! Det har intet med en test over hvilken scanner der er bedst til at fange vira at gøre, aldeles intet. Håber da ikke at nogen tror det. Det PCWorld kalder test grænser til det latterlige og er slet ikke et kendt computermagasin værdigt. :o)
Avatar billede ejvindh Ekspert
20. oktober 2007 - 11:22 #2
Tak for linket. Altid interessant med sammenligninger af AV-programmer.

Som perhaps, ville jeg nu også gerne have set en vurdering af værktøjernes effektivitet i faktisk brug. Men det ville så på den anden side også have krævet en meget større indsats fra journalisten.

Henvisningen til ICSA/Virus100 er vel et forsøg på at kompensere for dette -- og i dén forstand et fremskridt i forhold til sidst PCWORLD lavede en AV-"test" (hvor de kun vurderede på brugerfladen). Men det er unægtelig lidt tyndbenet at kalde det en "test" på den baggrund. De har brugt andres "tests" til at lave en "sammenligning" :-)
Avatar billede perhaps Nybegynder
20. oktober 2007 - 20:10 #3
Jeg mener også man skal se på hvem der laver denne såkaldte test. Et stor og gennem mange år rimeligt velrenommeret dansk computermagasin. Hvordan i alverden kan de kalde det en test? Det kan man altså ikke som computermagasin. Det er at røvrende alle de tusindevis af danskere som tror på hvad sådan et magasin skriver.

Når man tester en virusscanner skal man da køre alm. vira og virus-in-the-wild igennem scannerne. Det gør man overhovedet ikke. Man kigger på dem og siger de ser godt ud. Du ved da heller ikke om en bil er god ved blot at sige at den har nogle flotte lygter, der kan lyse og et horn der virker. En bil skal da køres for at man kan sige om den dur til sin primære opgave nemlig at flytte dig fra et sted til et andet. Jeg vil kalde pcworlds test for aldeles ubrugelig og latterlig.
Avatar billede nva Praktikant
21. oktober 2007 - 07:37 #4
Hov, hov, slå nu ikke budbringeren ihjel. Jeg henviste bare til artiklen ;)