Avatar billede thomasclausen Nybegynder
20. oktober 2007 - 15:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Validere input felt for omvendt skråstreg

Hej Eksperter

Jeg har programmeret et script der opretter en mappe på min server med det navn man har skrevet i et inputfelt.
Der er jo nogle karakterer man ikke må bruge til mappenavne, så derfor er der samtidig en validering af det man har skrevet i feltet, men der er et tegn jeg ikke kan få lov at test for nemlig "\".

Kan nogen hjælpe mig med hvad jeg skal skrive i stedet for value == "\" så valideringen finder frem til "\" hvis det står i feltet?
Avatar billede olebole Juniormester
20. oktober 2007 - 15:12 #1
<ole>

value == "\\"

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
20. oktober 2007 - 15:15 #2
Da en backslash escape'er det efterfølgende tegn, står der faktisk i din oprindelige kode:
    value == "\

Dit andet gåseøje bliver med andre ord escaped. I mit eksempel escapes backslash'en selv - og gør derfor ingen 'skade'  ;o)

Læg selv et svar og accepter det. Så lukkes spm'et og du kan bruge pointene til noget andet  :)
Avatar billede thomasclausen Nybegynder
20. oktober 2007 - 15:18 #3
Hej olebole

Det er sgu næsten pinligt at jeg ikke har tænkt på det!!

Mange tak for dit hurtige svar.
Avatar billede olebole Juniormester
20. oktober 2007 - 15:44 #4
Hehe ... det var så lidt  ;o)

Faktisk skrev forkert før. I virkeligheden står der bare i din oprindelige kode:
    value == "

Jeg ved godt, du selv har fanget den, men det kunne være andre måtte læse tråden senere. Så er det meget godt, ikke at efterlade fejl  :)