Avatar billede zapzone Nybegynder
21. oktober 2007 - 00:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

String som indeholder "gåseøjn"

Nogen der ved hvordan man gør sådan at en string kan indeholde gåseøjn... ? F.eks. hvis jeg vil have en string som denne:

string navn = "Et "Navn" i gåseøjn";

Sådan at navn kom til at være = Et "navn" i gåseøjn

Jeg mindes at man på en eller anden måde kan bruge @ (snabela), således at man gjorde compileren klar over at man vil betragte gåseøjnene som en reel del af tekst strengen, men kan ikke få det til at virke... :/
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. oktober 2007 - 00:59 #1
string navn = "Et \"Navn\" i gåseøjn";
Avatar billede arne_v Ekspert
21. oktober 2007 - 01:01 #2
alternativet er:

string navn = @"Et ""Navn"" i gåseøjn";
Avatar billede zapzone Nybegynder
21. oktober 2007 - 01:12 #3
Takker, det var det jeg ledte efter. Begge svar fungerer, så hvis i gider svare så kan i få point.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. oktober 2007 - 02:44 #4
.

(overvej at skære lidt ned på point - 200p er for meget for et sådant spørgsmål)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. oktober 2007 - 09:16 #5
Ingen point til mig, tak.
Avatar billede zapzone Nybegynder
21. oktober 2007 - 13:20 #6
Det skal jeg gøre :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. oktober 2007 - 13:23 #7
zapzone> Og hvis du en dag skal lege med stier til filnavne, kan du gøre sådan her:

string fil = "c:\\mappenavn\\filnavn.txt";

eller

string fil = @"c:\mappenavn\filnavn.txt";

Og nu hvor man er igang, kan man også lige nævne at linieskift er "\n".

Eksempel:

string besked = "hej\nmed\ndig";

bliver til:
hej
med
dig