Avatar billede nephilim Nybegynder
30. oktober 2007 - 09:00 Der er 1 løsning

Server til mindre virksomhed.

Jeg skal sætte en server op for en mindre virksomhed.
Det vi godt kunne tænke os er en Samba PDC til at holde styr på både brugere og fil netværk.
Brugerne skal kunne flytte rundt mellem computere, og deres "desktop" skal så følge med.
Virksomheden har en hosted exchange løsning så selve email bliver klaret ude af huset, dog ville det være at foretrække hvis man kunne trække deres outlook postkasse med. Jeg har dog ladet mig fortælle at outlook ikke er så god til sekventielt læsning og derfor skal have læst hele postkassen, hvilket godt kan give lidt problemer med 1 gb postkasser og 2 gb arkiver.

Vi har indkøbt en computer med sata raidcontroller og havde tænkt os at installere en linux dist., og da jeg har mest erfaring, omend ikke meget, med Ubuntu, havde jeg tænkt på at prøve med denne. Eller er det en dum idé?

Er der en som har erfaring med et lignende setup og kan styre mig i retning af nogle guides eller kender nogle faldgrupper man skal styre udenom?

På forhånd tak.
Avatar billede nephilim Nybegynder
15. juli 2008 - 19:59 #1
lukker