Avatar billede oskar Nybegynder
01. november 2007 - 21:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

netsh på MAC

Jeg har på en pc et par bat-filer der sætter forskellige netværksopsætninger, f.eks.
netsh interface ip set address "LAN-forbindelse" dhcp
netsh interface ip set dns "LAN-forbindelse" dhcp
der sætter nettet til dhcp og en anden der tildeler en bestemt ip-adresse.

Nu har jeg brug for at lave det samme på en mac og jeg aner intet om hvad og hvordan man gør. Er der mon nogen der kan hjælpe?

:) Oskar
Avatar billede riversen Nybegynder
04. november 2007 - 11:00 #1
du kan ikke få en mac via dhcp
Avatar billede oskar Nybegynder
04. november 2007 - 14:19 #2
Eftersom en mac godt kan få en ip fra en dhcp-server går jeg ud fra at du mener at jeg ikke kan scripte mig til at tvinge en mac til at spørge efter en dhcp-server? Bare lige for at være sikker på at jeg ikke har misforstået.

Jeg har foreløbig fundet frem til at kommandoen ifconfig en0 -alias 192.168.1.15 netmask 255.255.255.0 skulle kunne give en fast ip, men mangler så en fast dns-server. Og så altså lige en frigivelse af det hele.

Og så slog det mig pludselig at jeg måske lige skal præcisere at jeg med en mac ikke mener en MAC-adresse, men en Macintosh computer.
Avatar billede riversen Nybegynder
04. november 2007 - 15:40 #3
så spørg under MAC kategorien.Det har jo ikke så meget med netværk generelt at gøre, men hvordan man udfører noget på en MAC.
Avatar billede oskar Nybegynder
04. november 2007 - 18:54 #4
Så lukker jeg her og finder mac kategorien.
Avatar billede riversen Nybegynder
04. november 2007 - 20:09 #5
super... husk at acceptere dit svar.