Avatar billede kepsus Praktikant
02. november 2007 - 07:59 Der er 4 kommentarer

D-link DIR 655, FTP server problem.

Hejsa jeg har en en synology 407 nas som jeg kører ftp server på, og det virker fint internt og det har det også gjort ekstern indtil jeg skiftet min linksys router ud med en dir 655 (Dlink), jeg har åbnet/forwardet for port 21-20, samt 55536 - 56559 til passiv.

problemet er at hvis jeg bruger explorer, kan jeg se rundt i mine ftp mapper, men så snart jeg vil hente noget taber den forbindelsen.

Jeg har ingen problemer, hvis jeg bruger ftp komando, også get xxxx.

har i en ide havd der kan være galt ?
Avatar billede telesde Nybegynder
02. november 2007 - 11:00 #1
internet explore køre med active mode og ikke pasv, derfor kan den ikke finde ud af det med dit pasv port range, men hvorfor dog ikke også bruge et rigtigt ftp program som flashfxp, eller lign.
Avatar billede kepsus Praktikant
02. november 2007 - 19:23 #2
det kan du ha ret i, men hvis man lige står et sted, hvor de ikke har andet, og mindst ikke fordi det har virket med min anden router
Avatar billede kepsus Praktikant
06. november 2007 - 11:51 #3
Det viste sig at den inbygget firewall i routeren (sp hedde den ), er der Bug i den, der gør at den mister/blokere forbindelsen. Jeg har slået det fra, og dte virker fint nu.
Avatar billede smartebenny Nybegynder
07. december 2007 - 08:36 #4
Der er som sådan 2 firewall i DI-655. Og den du har slået fra er SPI.