Avatar billede dragonbook Nybegynder
02. november 2007 - 16:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Søg via ajax

Hej

Jeg har fundet nedenstående på nettet, scriptet generere informationerne via en cgi fil.

Jeg vil gerne havde lavet den om, så det der skrives i "<input name="word" type="text">" bliver sendt til en php fil ved navn sog.php.

sog.php indeholder lige nu kun følgende:

<?php
$navn = $_POST["word"];
echo $navn;
?>

Bare for at teste...

Hvordan får jeg det brugeren skriver i "<input name="word" type="text">" over til filen sog.php så den kan "fange" det med $_POST ?

Eller er der en bedre måde at gøre det på?

Her kommer scriptet:

<html>
<head>
<title>Simple Ajax Example</title>
<script language="Javascript">
function xmlhttpPost(strURL) {
    var xmlHttpReq = false;
    var self = this;
    // Mozilla/Safari
    if (window.XMLHttpRequest) {
        self.xmlHttpReq = new XMLHttpRequest();
    }
    // IE
    else if (window.ActiveXObject) {
        self.xmlHttpReq = new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP");
    }
    self.xmlHttpReq.open('POST', strURL, true);
    self.xmlHttpReq.setRequestHeader('Content-Type', 'application/x-www-form-urlencoded');
    self.xmlHttpReq.onreadystatechange = function() {
        if (self.xmlHttpReq.readyState == 4) {
            updatepage(self.xmlHttpReq.responseText);
        }
    self.xmlHttpReq.send(getquerystring());
}

function getquerystring() {
    var form    = document.forms['f1'];
    var word = form.word.value;
    qstr = 'w=' + escape(word);  // NOTE: no '?' before querystring
    return qstr;
}

function updatepage(str){
    document.getElementById("result").innerHTML = str;
}
</script>
</head>
<body>
<form name="f1">
  <p>word: <input name="word" type="text">
  <input value="Go" type="button" onclick='java script:xmlhttpPost("/cgi-bin/simple-ajax-example.cgi")'></p>
  <div id="result"></div>
</form>
</body>
</html>
Avatar billede jakobdo Ekspert
02. november 2007 - 19:45 #1
Prøv at kig lidt på den her: http://www.phphacks.com/content/view/47/33/
Avatar billede dragonbook Nybegynder
03. november 2007 - 11:40 #2
Jeg kan ikke rigtig se hvad det skulle hjælpe, den er jo beregnet til at komme med forslag imens man taster et søge ord... Det hjælper mig ikke nærmere en løsning på mit problem..
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. november 2007 - 17:11 #3
Godt ord igen, så må du jo bare selv om det.
Avatar billede dragonbook Nybegynder
04. november 2007 - 18:53 #4
Jeg gør egentligt bare opmærksom på at det indlæg du har linket til, ikke har noget med problemet at gøre, hvis jeg tager fejl må du rettet mig....
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. november 2007 - 19:02 #5
Det jeg forsøgte, var at give din en side, hvor de bruger input fra et felt, til at vise data på siden med ajax.
Så hvis du hentede koden fra den side jeg linker til, så vil du få info om hvordan du bruger INPUT feltet videre.
Du skal så "bare" fjerne onkeyup eller onkeydown og flytte action til submit knappen.
Ligeledes skal du opdatere siden en smule anderledes.
Avatar billede dragonbook Nybegynder
19. november 2007 - 08:24 #6
Lukket