Avatar billede aske2 Nybegynder
04. november 2007 - 16:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor er der prikker på siden?

Hej eksperter

Jeg bruger en .bmp fil til baggrundsfarve på siden. Det har jeg gjort før, men på denne side, er der en masse prikker på siden. Hvorfor? Du kan se siden her: www.psykweb.dk. Spørg endelig - også for at se kode...
Avatar billede mr-kill Nybegynder
04. november 2007 - 16:16 #1
Det er fordi der er en lille prik på det billede du bruger.. slet den og prøv igen ;)
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. november 2007 - 16:21 #2
Der som mr-kill mener, er du har en plet på dit billede: http://www.psykweb.dk/baggrund.bmp

Du burde dog ikke bruge bmp som baggrund, men bare benytte farve koden som background-color: #FARVEKODE
Avatar billede aske2 Nybegynder
04. november 2007 - 16:36 #3
Hej mr-kill og jakobdo.
Hmm ja det tænkte jeg jo også, og derfor lavede jeg også en ny bmp-fil, men... Meget mærkeligt... Jeg lavede en bmp-fil der bare var blå, men når jeg så uploadede den... Ja så blev siden vist hvid... Jeg forsøgte et par gange med forskellige udgaver af bmp-filer, men hver gang med samme resultat - en hvid baggrund
Avatar billede aske2 Nybegynder
04. november 2007 - 16:43 #4
Nu har jeg så også prøvet at droppe bmp-filen og benytte background-color: men lige meget hvad, så er der bare hvid baggrund...
Avatar billede mr-kill Nybegynder
04. november 2007 - 17:36 #5
prøv at sætte dette i dit body tag i stedet: bgcolor="#000000"

og så skift ud med den farve det skal være.
Avatar billede aske2 Nybegynder
05. november 2007 - 07:51 #6
Tak - jeg forsøger at sætte bgcolor i body tag, når jeg kommer hjem fra arbejde i eftermiddag.
Avatar billede aske2 Nybegynder
06. november 2007 - 06:26 #7
Det hjalp, så jeg siger 1000 tak for hjælpen :-)
Avatar billede mr-kill Nybegynder
06. november 2007 - 13:33 #8
Glad for at jeg kunne hjælpe :)