Avatar billede montesa Nybegynder
04. november 2007 - 17:25 Der er 9 kommentarer

Aktivere skærmkortet igen?

Jeg har kvajet mig og fået deaktiveret skærmkort driveren under "Brug denne enhed" i Windows XP. Så nu står jeg tilbage med en sort skærm.

Er der på nogen måde jeg kan gå ind "bagom" og enable det?

Mvh. Trine
Avatar billede tafkab Nybegynder
04. november 2007 - 17:27 #1
Har du prøvet at starte op i fejlsikret tilstand?
Tænd maskinen og tryk F8 et par gange så skulle du gerne få muligheden for at vælge
Avatar billede montesa Nybegynder
04. november 2007 - 17:32 #2
Har jeg også prøvet. Ser fint Windows logoet under opstart, men ender herefter i sort skærm.
Avatar billede montesa Nybegynder
04. november 2007 - 17:37 #3
Jeg havde forestillet mig at man via genoprettelseskonsollen kunne gå ind og slå skærmkortet til igen?
Avatar billede tafkab Nybegynder
04. november 2007 - 17:38 #4
Det burde du faktisk kunne i fejlsikret - når du trykker F8 får du så nogle valg?
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2007 - 17:42 #5
"når du trykker F8 får du så nogle valg?" Prøv så at vælge
Sidst kendte bla. bla.
Avatar billede montesa Nybegynder
04. november 2007 - 17:44 #6
De sædvanlige ..
Fejlsikret tilstand
Fejlsikret tilstand med netværk
Fejlsikret tilstand med kommandoprompt
Avatar billede montesa Nybegynder
04. november 2007 - 17:46 #7
Lige en kommentar mere:

Det er "enheden" skærmkort som er diabled, ikke driveren.
Avatar billede montesa Nybegynder
04. november 2007 - 17:53 #8
Jeg har været igennem - sidst kendte, aktiver VGA  osv. uden at det har hjulpet. Sider blot at håber på en sidste udvej inden det hedder en geninstallation.
Avatar billede tafkab Nybegynder
04. november 2007 - 19:09 #9
Hvis du har installations cd'en kan du lave en repair http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4