Avatar billede rocha_dk Nybegynder
12. november 2007 - 14:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ændre encoding i xml web service

Hej Eksperter,

Jeg sidder og bakser med at få en webservice til at spytte noget xml ud i en anden encoding end UTF-8, er der nogen der har en ide til hvordan dette gøres?
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2007 - 22:20 #1
Et lille citat fra MS..

"We decided not to do this feature for 3 reasons:

  1. UTF-8 can represent all Unicode characters
  2. The Xml spec requires that all Xml processors understand UTF-8
  3. We were short for time and there were other interesting features to consider.

We found out later that in the real world #2 just isn't the case. If we'd known that we probably would have made a different decision."
Avatar billede rocha_dk Nybegynder
12. november 2007 - 23:12 #2
Ja, den har jeg også fundet.. men så vidt jeg kan se, er det fra asp 1.etellerandet er det mon ikke ændret i 2'eren?
Avatar billede arne_v Ekspert
31. marts 2008 - 01:13 #3
Et HTTP Module som bruger et filter til at ændre encoding med måske ??
Avatar billede rocha_dk Nybegynder
04. oktober 2008 - 18:19 #4
Opfølgning: Så vidt jeg husker, så kunne det ikke lade sig gøre, jeg valgte vist at køre den igennem en ekstern side som str_replacede encodingen og outputtede den nye.. hax I know