Avatar billede jones_net Nybegynder
13. november 2007 - 13:00 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Skrive i fil hvert 5. minut

Jeg vil gerne have skrevet en linie i en fil hvert 5. minut hvor PC'en er tændt.

Først ville jeg kave en scheduled task, som startede klokken 7, og så gentage efter 5 minutter, men da PC'en nogen gange tændes før 7 eller efter 7, så bliver jobbet ikke kørt.
Så ville jeg lave en schedule som starter ved opstart af PC'en, men en sådan kan man ikke sætte til at gentage sig selv efter hvert 5. minut. Men så ville jeg sætte en "wait" eller lign command ind i *.bat filen, som ventede 5 min. og så startede forfra, men jeg kan ikke finde en kommando, som kan dette - kender I en?

Eller hvad med at lave en bat fil og så køre den som service hvert 5 minut - kan man det, eller har I andre forslag?

/J
13. november 2007 - 13:07 #1
Tips:

Der findes så et utal af SLEEP.exe, DELAY.exe, WAIT.exe 3. parts programmer ude i verden, men her er et bedre trix:

echo Loading... Please Wait ...
echo.
ping 0.0.0.1 -w 20000 -n 1 >nul
echo.

... som giver en forsinkelse på 20000 ms før programmet fortsætter.

og så ka' du lade den køre rundt i en loop...

Sådan har jeg gjort engang... og den kører endnu på 3. år...
Avatar billede AnyFellow Mester
13. november 2007 - 13:16 #2
Du kan gøre følgende:
1. Lav en batchfil med en løkke i:
  @echo off
  :start
  <DET DER SKAL UDFØRES>
  GOTO start

2. Download wait.exe fra http://www.afreego.com/Categories/Utilities/Automation/006450.php

3. Sæt wait.exe ind før 'GOTO start'

4.Nu ved jeg ikke hvilket styresystem du har, men på Windows XP kan man vælge at starte et schedule job "Når computeren starter".
Avatar billede jones_net Nybegynder
13. november 2007 - 14:20 #3
Tak skal I begge have!
karise_larry: vil du ikke lige lægge et svar, så får du også lige nogle point.

/J
13. november 2007 - 15:15 #4
Ping...
(Det var et [svar]...)
Avatar billede jones_net Nybegynder
13. november 2007 - 15:43 #5
Karise_larry: jeg nåede at teste og det virkede fint
kfisker: Jeg bruger din, da den er lidt "pænere" - f.eks. laver den ikke støj på netkortet:-)

Tak for hjælpen til jer begge:-)
/J