Avatar billede petert Forsker
13. november 2007 - 14:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

NAS opsætning

Jeg skal etablere en Nas til min musiksamling.
Jeg vil gerne have Nas placeret på loftet (for at ungå støj). Jeg har i forvejen Linksys WRT300N router instaleret i huset fra denne router er der også net cabling til alle rum.(kan man alternativt placere nas i et andet rum med Netstik,for at kunne tænde og slukke)
Jeg har set på nas produkter fra Synology men er usikker på hvad jeg skal vælge.
Hvis man har itunes server og lægger filerne på en NAS.
Spørgsmål
1.Hvordan kan kable fra Nas til eks. et B&o anlæg.?
2.hvad kan man få så man på en skærm kan finde det album eller den sang man vil høre. Uden at ens pc ikke behøver at køre hele tiden
3.Kan man få Nas man kan tænde/slukke fra stuen når Nas står på loftet??
Mvh
Petert
Avatar billede thegenuine Praktikant
13. november 2007 - 15:16 #1
kigger med
Avatar billede snabeljan Nybegynder
13. november 2007 - 15:33 #2
Har selv Synology CS407e - som er en rigtig god ting...

Dit setup lyder fornuftigt - desværre kan jeg ikke hjælpe dig med 1 og 2 - men punkt 3 - det gør du via en browser og den indbyggede web-applikation.
Avatar billede petert Forsker
13. november 2007 - 18:37 #3
I mellem tiden har jeg fundet dette produkt Squeezebox 3 fra Slim Devices. Kan man med Squeezebox 3 + Nas ( Synology CS407e ) afspille sine musikfiler direkte fra sin NAS uden at skulle tænde sin PC.?
Hvis man instalerer iTunes server på sin Nas kan man så få kunstner og musiknavn vist i sin Squeezebox 3 i displayet?
Kan man med en Synology CS407e sætte opsætningen således at den går i dvale og spare strøm efter eks.10 min uden aktivitet?
/Petert
Avatar billede canzer Nybegynder
14. november 2007 - 09:15 #4
Hvis du skal have lyd til fx et B&O anlæg så kunne du overveje ngoet som en noxxon uPnP modtager og så til indgangen i dit B&O - design bliver godt nok milevidt fra hinanden...

Der er indbygget et mindre LCD display i den noxxon ting som gør at du kan se diverse info på dit musik.

Ang din ide med at slukke/tænde NAS'et hvorfor vil du så det? - et synology NAS tager 14w i idle (mener jeg det er) og 3-50w når disk(ene) kører.. så slipper du også for at skulle bruge tid på at rende og tænde/slukke for boxen + at man skal regne med at det tager lidt tid (nogle minutter) for boxen at starte op...

Jeg har også selv et synology 407e der står inde ved mit anlæg/tv arrangement, det spiller bare :)
Avatar billede snabeljan Nybegynder
14. november 2007 - 14:28 #5
Du kan også overveje SONOS som fås hos HIFI Klubben! www.sonos.com. Og så blot bruge DS'eren til opbevaring.

Personligt kunne jeg godt tænke mig en box som Squeezebox med indbyggede højttalere!
Avatar billede petert Forsker
05. februar 2008 - 08:53 #6
Mange tak for hjælpen.
Mvh
Petert