Avatar billede superherodk Nybegynder
15. november 2007 - 15:47 Der er 4 kommentarer

Strømstyring / Wake-on-LAN på Windows Home Server

Jeg har bygget en computer hvor jeg har installeret Windows Home Server på. Det er meningen at den, i første omgang, udelukkende skal fungere som NAS.
I den forbindelse vil jeg have maskinen til at gå i stand-by når den ikke bruges på det lokale netværk (består af 2 Win Vista Ultimate notebooks). Det er da også lykkedes mig at få maskinen til at gå i stand-by, men den starter ikke op igen, når jeg forsøger at tilgå delte mapper fra en af de 2 klient maskiner.
Jeg har været inde og slå Wake-on-LAN til, i NIC'ens opsætning, men det har ikke hjulpet.

Jeg ved ikke om det er relavant, men maskinen er bygget af:

Silverstone SG-02 kabinet
Asrock ALIVENF6G-VSTA
AMD Athlon 64 BE-2300
4 x 500 GB Samsung SATA-II HDD
2 x 512 MB DDR2 RAM
Intel Pro 1000/PT NIC
NorthQ 400W PSU

Er her nogen der kan hjælpe?? På forhånd tak
Avatar billede kenp Novice
15. november 2007 - 18:51 #1
(ved godt dette er lidt offtopic.. men jeg forsøger at finde noget om hvad windows home server indeholder.. og på microsoft bliver jeg ikke klogere..)
Avatar billede superherodk Nybegynder
15. november 2007 - 19:05 #2
Google er din ven... Søg på Windows Home Server, og der kommer masser af sider der er meget bedre end MS's egne sider
Avatar billede superherodk Nybegynder
17. november 2007 - 12:27 #3
Er der slet ikke nogen der kan hjælpe?
Jeg håber at jeg har postet det rigtige sted - WHS er jo trods alt baseret på Windows server 2003  =)

Tak
Avatar billede blmmer Nybegynder
07. januar 2008 - 00:04 #4
hej

for at kunne vække en maskine, for det er jo det det er når den er slukket skal man bruge et program som kan sende en "Magicpacket" til maskinens net kort, så vil net kortet så starte maskinene op (hvis netkort og resten af maskinen understøtter dette.)
programmet kan hæntes gratis på nette og fylder ikke maget.
eks. denne (jeg har ikke testet det) http://magicpacket.free.fr/
lige fundet ved første side på google