Avatar billede vandrefuglen Juniormester
19. november 2007 - 20:15 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Diverse ang JMail

Hej Eksperter,

jeg har lige et par enkelte spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med. Jeg ar absolut ikke på hjemmebane hvad ang asp, så jeg skal nok have skåret det pænt meget ud :)

Jeg har kigget mig til følgende og det virker:
<html><body><%

Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
JMail.ContentType = "text/html"
JMail.ServerAddress = "smtp.xxxx.dk"
JMail.Priority = 3
JMail.Sender = "hest@mitdomæne.dk"
JMail.AddRecipientEx "vandre@mitdomæne.dk" , "Hans"
JMail.Subject = "Tilmelding"
JMail.Body = request("firmanavn")& vbCrLf & request("adresse")& vbCrLf & request("postnr")& vbCrLf & request("by")& vbCrLf & request("kontakt")& vbCrLf & request("mail")& vbCrLf & request("tlf")& vbCrLf & request("cvr")& vbCrLf & request("biloplys")& vbCrLf & request("chaffeur")
JMail.Execute
Set JMail = Nothing
%></body></html>

Mit problem er at jeg i den email der sendes, ikke kan se andet end det input brugeren har sendt. Jeg ville her gerne kunne se fx: Firmanavn: Virksomhed
Adresse: Vejnavn ect.

Samtidig vil jeg gerne have linieskift i emailen også.!. Som jeg modtager email nu ser den sådan her ud: Grethe A/S Grethesvej 451 9990 Grethesviulle Hans hans@hansoggrethe.dk 40953461 1559756 456979 d.5151512 654646 d. 56464 Hans Verner 050382

Samtidig vil jeg gerne have brugeren sendt tilbage til forsiden når emailen er sendt.

Jeg håber at i kan være behjælpelige, da mine evner desværre ikke rækker længere end dette :)

På forhånd mange tak.
Avatar billede soerenlyn Nybegynder
19. november 2007 - 20:50 #1
Jeg forstår ikke helt det med at du ikke kan se andet end brugerens input?

Mht linjeskift, så erstatter du bare dine vbCrlF med "<br>" .. :)
Så kommer der linjeskift.

Mht. at blive ført tilbage til den forrige side skriver du mellem Set JMail = Nothing og %> følgende: Response.Redirect "urlen på den anden side"

Håber det virker..
Avatar billede vandrefuglen Juniormester
19. november 2007 - 22:01 #2
Hvis der fx står Navn: "input" (navn), så skal der i mailen også stå:
Navn: "brugerens navn"
Adresse: "brugerens adresse"

Håber det hjalp :)
Avatar billede soerenlyn Nybegynder
19. november 2007 - 22:14 #3
Men er det det ikke også det der gør? Du henter firmanavn, adresse, postnr, by etc..
Avatar billede vandrefuglen Juniormester
19. november 2007 - 22:16 #4
Der står kun det brugeren har skrevet og ikke navnet på feltet... Mht linieskift så virkede det perfekt :)
Avatar billede vandrefuglen Juniormester
19. november 2007 - 22:17 #5
Det samme gjorde det med den forrige side :)
Avatar billede soerenlyn Nybegynder
19. november 2007 - 22:19 #6
`Nåh ... men så skriver du bare det ind selv - med mindre det skal være dynamisk?

JMail.Body = "Navn: " & request("firmanavn")& "<br>Adresse: " & request("adresse")& "<br>Postnummer: " & request("postnr")& "<br>By: " & request("by")& "<br>Kontakt: " & request("kontakt")& "<br>Email: " & request("mail")& "<br>Telefon: " & request("tlf")& "<br>CVR: " & request("cvr")& "<br>Biloplysninger: " & request("biloplys")& "<br>Chauffør: " & request("chaffeur")

Mener du sådan ?
Avatar billede soerenlyn Nybegynder
19. november 2007 - 22:19 #7
det var godt :)
Avatar billede soerenlyn Nybegynder
19. november 2007 - 22:20 #8
Nu ved jeg ikke om det er querystrings eller forms som du henter oplysningerne fra, men det vil være mere korrekt at sige Request.Querystring("firmanavn") eller Request.Form("firmanavn") end bare request("firmanavn")...
Avatar billede vandrefuglen Juniormester
19. november 2007 - 22:25 #9
det bliver hentet fra en form, hvis det hjælper noget...
Avatar billede soerenlyn Nybegynder
19. november 2007 - 22:27 #10
Så skriver du bare Request.Form i stedet for request ... virker det ?
Avatar billede vandrefuglen Juniormester
19. november 2007 - 22:29 #11
Ja, det er helt perfekt :) Kan jeg indsætte <strong> Firmanavn </strong> så den bliver bold ..?
Avatar billede soerenlyn Nybegynder
19. november 2007 - 22:30 #12
Du kan indsætte præcis hvilken html-kode du vil! :D
Avatar billede soerenlyn Nybegynder
19. november 2007 - 22:31 #13
Men mulighvis virker det ikke .. Jeg mener der er to "Body"'s ...

JMail.Body
JMail.HTMLBody

HTML til folk der kan modtage HTML-mails og den anden til folk der kun modtager tekst ..
Avatar billede vandrefuglen Juniormester
19. november 2007 - 22:31 #14
super :P Det var sgu lækkert at få færdigt. Må jeg takke mange gange og smider du et svar så jeg kan give dig points... :)
Avatar billede soerenlyn Nybegynder
19. november 2007 - 22:34 #15
Hvis det bliver uoverskueligt kan du putte det ind i en string først, og derefter tilføje det:

sHTML = "Navn: " & request("firmanavn")& "<br>"
sHTML = sHTML & "Adresse: " & request("adresse")& "<br>"
sHTML = sHTML & "Postnummer: " & request("postnr")& "<br>"
sHTML = sHTML & "By: " & request("by")& "<br>"
sHTML = sHTML & "Kontakt: " & request("kontakt")& "<br>"
sHTML = sHTML & "Email: " & request("mail")& "<br>"
sHTML = sHTML & "Telefon: " & request("tlf")& "<br>"
sHTML = sHTML & "CVR: " & request("cvr")& "<br>"
sHTML = sHTML & "Biloplysninger: " & request("biloplys")& "<br>"
sHTML = sHTML & "Chauffør: " & request("chaffeur")

JMail.Body = sHTML
Avatar billede vandrefuglen Juniormester
19. november 2007 - 22:34 #16
Det virker perfekt :) Jeg takker noget så ydmygt ;P Smider du et svar så jeg kan smide nogle point din vej... :D
Avatar billede soerenlyn Nybegynder
19. november 2007 - 22:35 #17
Selvtak - jeg er glad for at det virkede :)
Avatar billede soerenlyn Nybegynder
19. november 2007 - 22:38 #18
Og tak for point :)
Avatar billede vandrefuglen Juniormester
19. november 2007 - 22:41 #19
Det var da så lidt :) Fornøjelsen helt på min side