Avatar billede killer_r Nybegynder
20. november 2007 - 18:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

HiJackThis-log

Hej eksperter,
Var der en derude der ville hjælpe mig med at checke om den her log indeholder noget skidt?
På forhånd tak,
Killer_R

*************************************

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Avast Antivirus 4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Avast Antivirus 4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\Schedule2\schedul2.exe
C:\WINDOWS\system32\cisvc.exe
C:\PROGRA~1\MAXTOR~1\Utils\OneTouch.exe
C:\WINDOWS\MXOALDR.EXE
C:\WINDOWS\system32\carpserv.exe
C:\PROGRA~1\HPQ\ONE-TO~1\OneTouch.EXE
C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmgr.exe
C:\Programmer\VPN Client\cvpnd.exe
C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\point32.exe
C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmon.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\Acronis True Image Home\TrueImageMonitor.exe
C:\Programmer\Acronis True Image Home\TimounterMonitor.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\Schedule2\schedhlp.exe
C:\PROGRA~1\AVASTA~1\ashDisp.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\system32\HPConfig.exe
C:\Programmer\HPQ\Notebook Utilities\HPWirelessMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\HPZipm12.exe
C:\Programmer\Avast Antivirus 4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Avast Antivirus 4\ashWebSv.exe
C:\Programmer\VPN Client\vpngui.exe
C:\Programmer\Avast Antivirus 4\ashSimpl.exe
C:\Programmer\PuTTY\putty.exe
C:\Programmer\Ad-Aware 2007\aawservice.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Programmer\WinAmp\winamp.exe
C:\Documents and Settings\Killer_R\Skrivebord\hjt.exe
C:\WINDOWS\system32\cidaemon.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.handberg-net.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {206E52E0-D52E-11D4-AD54-0000E86C26F6} - C:\Programmer\FreshDownload\FDCatch.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O3 - Toolbar: FreshDownload Bar - {ED0E8CA5-42FB-4B18-997B-769E0408E79D} - C:\Programmer\FreshDownload\fdiebar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [MaxtorOneTouch] C:\PROGRA~1\MAXTOR~1\Utils\OneTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MXO Auto Loader] C:\WINDOWS\MXOALDR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [CARPService] carpserv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Display Settings] C:\Programmer\HPQ\Notebook Utilities\hptasks.exe /s
O4 - HKLM\..\Run: [QT4HPOT] C:\PROGRA~1\HPQ\ONE-TO~1\OneTouch.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X1100 Series] "C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IntelliPoint] "C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\point32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TrueImageMonitor.exe] C:\Programmer\Acronis True Image Home\TrueImageMonitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AcronisTimounterMonitor] C:\Programmer\Acronis True Image Home\TimounterMonitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Acronis Scheduler2 Service] "C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\Schedule2\schedhlp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\AVASTA~1\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\RunOnce: [IETI] C:\Programmer\Skype\IEPlugin\unins000.exe /VERYSILENT /SUPPRESSMSGBOXES /NORESTART (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\RunOnce: [IETI] C:\Programmer\Skype\IEPlugin\unins000.exe /VERYSILENT /SUPPRESSMSGBOXES /NORESTART (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Cisco Systems VPN Client.lnk = C:\Programmer\VPN Client\vpngui.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: FreshDownload - {A1683A12-8EE6-486F-A658-36C39DCECE7A} - C:\Programmer\FreshDownload\fd.exe
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O16 - DPF: {215B8138-A3CF-44C5-803F-8226143CFC0A} (Trend Micro ActiveX Scan Agent 6.6) - http://housecall65.trendmicro.com/housecall/applet/html/native/x86/win32/activex/hcImpl.cab
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {4EFA317A-8569-4788-B175-5BAF9731A549} (Microsoft Virtual Server VMRC Advanced Control) - http://www.windowsvistatestdrive.com/ActiveX/VMRCActiveXClient1.cab
O16 - DPF: {5ED80217-570B-4DA9-BF44-BE107C0EC166} (Windows Live Safety Center Base Module) - http://cdn.scan.onecare.live.com/resource/download/scanner/wlscbase8300.cab
O16 - DPF: {62789780-B744-11D0-986B-00609731A21D} (Autodesk MapGuide ActiveX Control) - http://gis.aakv.dk/viewer/mgaxctrl.cab
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1161415885168
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{CE4BE8DF-1994-4E70-A030-5800F52F539B}: Domain = phys.au.dk
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{CE4BE8DF-1994-4E70-A030-5800F52F539B}: NameServer = 10.12.1.3
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: SearchList = phys.au.dk
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: SearchList = phys.au.dk
O23 - Service: Ad-Aware 2007 Service (aawservice) - Lavasoft AB - C:\Programmer\Ad-Aware 2007\aawservice.exe
O23 - Service: Acronis Scheduler2 Service (AcrSch2Svc) - Acronis - C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\Schedule2\schedul2.exe
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Programmer\Avast Antivirus 4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Programmer\Avast Antivirus 4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Avast Antivirus 4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Avast Antivirus 4\ashWebSv.exe
O23 - Service: Cisco Systems, Inc. VPN Service (CVPND) - Cisco Systems, Inc. - C:\Programmer\VPN Client\cvpnd.exe
O23 - Service: HP Configuration Interface Service (HPConfig) - Hewlett-Packard - C:\WINDOWS\system32\HPConfig.exe
O23 - Service: HPWirelessMgr - Hewlett-Packard Co. - C:\Programmer\HPQ\Notebook Utilities\HPWirelessMgr.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: LexBce Server (LexBceS) - Lexmark International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
O23 - Service: SQL Server (SQLEXPRESS) (MSSQL$SQLEXPRESS) - Unknown owner - C:\Programmer\Microsoft SQL Server\MSSQL.1\MSSQL\Binn\sqlservr.exe (file missing)
O23 - Service: NBService - Nero AG - C:\Programmer\Nero 7\Nero BackItUp\NBService.exe
O23 - Service: NILM License manager - Unknown owner - C:\Programmer\LabVIEW\Shared\License Manager\Bin\lmgrd.exe (file missing)
O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMIndexingService.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\HPZipm12.exe

--
End of file - 9761 bytes
Avatar billede arlet Juniormester
20. november 2007 - 18:53 #1
Ser fint ud..

Nogle problemer eller bare et tjek??
Avatar billede killer_r Nybegynder
20. november 2007 - 19:10 #2
Mest bare et tjek...
Hvad med linjerne:

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\RunOnce: [IETI] C:\Programmer\Skype\IEPlugin\unins000.exe /VERYSILENT /SUPPRESSMSGBOXES /NORESTART (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\RunOnce: [IETI] C:\Programmer\Skype\IEPlugin\unins000.exe /VERYSILENT /SUPPRESSMSGBOXES /NORESTART (User 'Default user')
O23 - Service: NILM License manager - Unknown owner - C:\Programmer\LabVIEW\Shared\License Manager\Bin\lmgrd.exe (file missing)

De refererer så vidt jeg kan se til to programmer jeg har afinstalleret... (LabVIEW og Skype's IE-plugin)
Skal jeg fjerne dem med HiJackThis?
Avatar billede arlet Juniormester
20. november 2007 - 19:21 #3
Hvis du har afinstalleret dem, så kan du godt fikse dem, men det er ikke "snavs"

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linien/linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, luk hijackthis igen.

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\RunOnce: [IETI] C:\Programmer\Skype\IEPlugin\unins000.exe /VERYSILENT /SUPPRESSMSGBOXES /NORESTART (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\RunOnce: [IETI] C:\Programmer\Skype\IEPlugin\unins000.exe /VERYSILENT /SUPPRESSMSGBOXES /NORESTART (User 'Default user')
O23 - Service: NILM License manager - Unknown owner - C:\Programmer\LabVIEW\Shared\License Manager\Bin\lmgrd.exe (file missing)

Så er de væk..
Avatar billede killer_r Nybegynder
20. november 2007 - 19:33 #4
okay... super... tak for det!
Avatar billede arlet Juniormester
20. november 2007 - 19:34 #5
Velbekommen..

Kør lige til slut trin 5 og 6 herfra: http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=11