Avatar billede playr Nybegynder
21. november 2007 - 09:56 Der er 3 kommentarer

border-top med 2 farver?

Hej

Jeg benytter denne kode til at lave en border:
style="border: #000000 1px solid;"

Hvordan får jeg 2 borders oven på hinanden? For deth er virker ikke:
style="border: #000000 1px solid; style="border: #ffffff 1px solid;"

Hvordan gør man dette?
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. november 2007 - 10:03 #1
Du skal nok lave en tabel, div eller noget med den yderste borderfarve og så putte dit indhold ind i den med den inderste borderfarve. Hvis jeg altså har forstået det ret.
Avatar billede roenving Novice
21. november 2007 - 13:51 #2
Jepz, to forskellige elementer er nødvendige, da der (selvfølgelig !-) kun kan eksistere een udgave af en given property !o]
Avatar billede rdc Nybegynder
23. november 2007 - 13:33 #3
laver fx. sådan her:

<table border="1" bordercolor="#000000">
<tr>
<td>
<table border="1" bordercolor="#ffffff">
<tr>
<td>
</td>
</tr>
</table>
</td>
</tr>
</table>

dette er dog simplere at lave i css og så benytte class'er... men smag og behag... det er lidt samme foreslag som med michael_stim's.