Avatar billede mester Nybegynder
25. november 2007 - 23:29 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Ny trådløs router med telefonstik

Hej Eksperter.
Jeg vil have byttet min nuværende netgear WGR613VAL trådløse router ud med en mere stabil model, da telefonen alt for ofte falder ud, og rækkevidden ikke er tilfredsstillende.
Kravet er at routeren skal have telefonstik ligesom Netgear routeren, da jeg kører IP-telefoni(Telsome er leverandøren-også dem jeg har netgear routeren fra.)
Hvilke er bedst? Vil maks. give 1200 kr.
Min IT.leverandør er cybercity og hastigheden er 10/1. Modemet fra CC er af mærket Zyxel.
Håber I kan hjælpe mig.
Mvh.
M
Avatar billede trouble Praktikant
26. november 2007 - 18:30 #1
Linksys WRTP54G er vist et ok alternativ... Men for at sige det som det er, er der TIT problemer med at køre ip-telefoni når man har CC som udbyder, medmindre man bruger deres system.
Avatar billede mester Nybegynder
26. november 2007 - 22:06 #2
Det lyder træls med Cybercity. Skiftede ellers til dem, da jeg håbede de, med en højere hastighed, ville forbedre vilkårene. Jeg ser kigger lige på Linksys routeren.
Avatar billede mester Nybegynder
26. november 2007 - 22:12 #3
Hvad er dine erfaringer med Linksysen? Hvor ser du at den også har telefonforbindelse? Hvad hedder det? Det ville jo hjælpe en del, hvis man kunne snævre søgekriterierne lidt ned, når man fx søger på edbpriser.
Avatar billede mester Nybegynder
29. november 2007 - 18:22 #4
Forstår jeg det ret, hvis det jeg bekskriver/ønsker hedder en Wifi Voip Router? Er der ikke nogen, der ved noget om/har efaringer med en sådan, da min erfaring er begrænset til den jeg har nu.
Avatar billede mester Nybegynder
01. december 2007 - 21:48 #5
Der bliver ikke givet mange bud. Er der slet ingen, der har erfaringer med Wifi routere med VoIP kanaler?
Avatar billede trouble Praktikant
04. december 2007 - 15:55 #6
Sorry har været lidt væk. voip betyder: voice over ip. Altså en router med telefonstik, der er faktisk 2, så du kan have 2 forskellige telefonlinjer. Jeg har brugt routeren og var ganske tilfreds, men jeg brugte den sammen med cc. Telefonien fungerede fint, men med forbehold. CC priotere deres eget system først og andres bagefter, det kan godt give nogle udfald... Kender IP-leverandørere der slet ikke vil levere, når de hører man er hos CC. Men en god router...
Avatar billede mester Nybegynder
09. december 2007 - 00:19 #7
Tak, trouble. Så var det min tur til at være væk, havde egentlig givet op. Da jeg også havde problemet før CC, så tror jeg alligevel jeg prøver med en ny router, får ingen hjælp fra telsome (min ip tel. leverandør), mage til sløv respons på en heldesk skal man lede længe efter... Håber det hjælper. Hvad er forskellen på den du nævner og den her: http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=WRT54GR%2DEU&GroupGuid=5540&SelectedGroup=5540
Er det kun Rangebooster og er det pengene værd?
Avatar billede mester Nybegynder
09. december 2007 - 00:24 #8
Mon ikke der findes en nyere router med de krav jeg stiller? Har set anmeldelser af WRTP54G routeren dateret så langt tilbage som 2003... Som sagt er jeg ikke bleg for at smide lidt penge efter den.
Avatar billede trouble Praktikant
09. december 2007 - 12:31 #9
Det er vist kun en router, jeg tror ikke den understøtter voip. tjek dette link nederst på siden....
http://www.everlove.dk/prices.asp?sub=4
Avatar billede mester Nybegynder
13. december 2007 - 22:34 #10
Sent på den igen, det er den travle juletid! Tror du har ret i at 54GR ikke har IP. Tjekker den ud, du har linket til. Ser lige om jeg kan støve nogle reviews op omkring den. Ellers venter jeg bare til, der kommer nogle nye, mere optimerede routere med de specs jeg efterlyser på markedet. Tak for hjælpen. Smid et svar, så får du point, som tak for forsøget og tålmodigheden.
Avatar billede neoman Novice
13. december 2007 - 22:41 #11
hej mester - eksperten er totalt bagud hvad VOIP angår - hvis du vil have gode råd tilmeld dig på www.musimi.dk, hvor der sidder mange folk med mange erfaringer.

Hvis du ikke skal bruge noget avanceret så kan du leve med Linksys - ellers glem dem, fordi deres support på VOIP-delen er ikke eksisterende, og deres router-del er noget hø hvis man kører komplekse ting (medmindre man får fat i en af de versioner hvor man kan få andre folks software op at køre i den)

Den bedste voip-router jeg selv har haft var en FritzBox - dyr , men kors havd den kan - kan sættes op til 10 udbydere, og begge telefoneer kan vælge hvilken udbyder de bruger (måske den samme!), og ganske god traffic shaping, så voip-trafik kunne pågå selv med p2p-applikationer kørende. Det ebdtse var at jeg havde den på min CC-forbindelse,til erstatning af cc's router.

Spørg inde på musimi.dk for sidste erafringer.
Avatar billede mester Nybegynder
14. december 2007 - 00:24 #12
Hej Neoman. Wow, det kalder jeg et svar, jeg kan bruge til noget (no offence trouble). Jeg har læst om fritzbox et sted. Er den ikke svær at sætte op og kan den købes i DK med dansk manual?
Avatar billede neoman Novice
14. december 2007 - 01:19 #13
min erfaring er 1½ år gammel med fritz'en - musimi-folkene har styr på ALT omkring VOIP.

Min Fritz tog det 10 minutter at sætte op på cybercity og fik aldrig kigget i manualen, så husker ikke sproget. Fritzen kan ikke lave kaffe eller bage boller , men ellers ...:)

Igen - for fritz samt for comboen cc+voip - musimi.dk ! Jeg kommer ikke med flere indlæg her desværre,fordi jeg lissom svæver vandret i luften foran min com pga et projekt. Bare gi pointsene til trouble for his trouble:) Good luck med voip.
Avatar billede mester Nybegynder
14. december 2007 - 23:13 #14
Endnu engang tak Neoman, og held og lykke med opgaven.
Trouble, hvis du vil have point for besværet, så smider du bare et svar.
Avatar billede mester Nybegynder
17. december 2007 - 19:14 #15
Jeg lukker