Avatar billede excelent Ekspert
01. december 2007 - 17:35 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Office2003 samtidig med Office2007 går det an

Har nogen erfaring med at have begge versioner installeret samtidig ?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. december 2007 - 23:45 #1
Du kunne jo installere en virtuel maskine, og have den ene der. Ellers tror jeg ikke det går.
Avatar billede excelent Ekspert
02. december 2007 - 09:35 #2
Hej akyhne

hmm "virtuel maskine" - det mener jeg ikke jeg lærte om i skolen :-)

kan du lede mig på vej ?
Avatar billede leif Seniormester
02. december 2007 - 09:37 #3
Jeg mener faktisk godt det kan lade sig gøre, men har ikke selv testet det, men mener at have hørt det.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. december 2007 - 09:50 #4
Du installerer f.eks. Microsoft Virtual PC (er gratis). Så kan du installere XP eller noget andet på den virtuelle PC, samt en Officepakke. Det eneste virtuelle maskiner ikke er gode til, er grafiktunge opgaver, da grafikkortet i en virtuel PC er simuleret (spil).
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. december 2007 - 09:55 #5
Det lader til den nye 2007 version også er gratis: http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/virtualpc/default.mspx
Avatar billede excelent Ekspert
02. december 2007 - 13:10 #6
ok tak akyhne det prøver jeg læg et svar

forøvrigt min hd er i 2 partitioner C og D vil den kunne installeres på D  ?

tak til leif også
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
02. december 2007 - 13:34 #7
Du installere bare Vitual PC, og når du så skal installere din XP på den, så kan du selv bestemme hvor den skal ligge filerne, men det betyder ikke voldsomt meget da en virtuel installation ikke fylder særligt meget :-)
Avatar billede excelent Ekspert
02. december 2007 - 14:07 #8
lundoff jeg skal ikke installere XP, men office2007
kører iøvrigt med Vista
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. december 2007 - 14:26 #9
Jo, du skal installere et styresystem på din virtuelle pc, og derpå en Officepakke. Og du skal bruge Virtual PC 2007, hvis du skal bruge Vista.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. december 2007 - 14:27 #10
Det er simpelthen en emuleret computer.
Avatar billede excelent Ekspert
02. december 2007 - 14:39 #11
nå ok så er jeg med
hvad med partition D var det en mulig/nemmere løsning?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. december 2007 - 18:20 #12
Man skal ikke bruge en partition til det. Blot lidt hdd plads.
Avatar billede excelent Ekspert
02. december 2007 - 18:39 #13
jeg tænkte om man i stedet for det med virtuel maskine og styresystem kunne andvende en partition i stedet.

læg et svar akyhne og tak til dig og andre
Avatar billede bredker Nybegynder
02. december 2007 - 19:01 #14
under instalationen vælger du bare en anden mappe end den office selv foreslår , så er der ingen problemer i det
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. december 2007 - 19:12 #15
Ok.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. december 2007 - 19:37 #16
Office 2003 og 2007 kører fint på samme maskine MEN! - du kan kun køre en version af Outlook. 2007 vil insistere på at afinstallere den gamle, eller undlade at installere 2007...
Avatar billede excelent Ekspert
02. december 2007 - 19:47 #17
ok tak for de sidste kommentarer også, så venter jeg blot på posten :-)