Avatar billede sr9000dk Praktikant
05. december 2007 - 15:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Er Vista licensen gyldig til flere maskiner?

Hej

Jeg vil gerne installere Windows Vista på begge mine maskiner men jeg ved ikke om licensen dækker til mere end en maskine. Er det nødvendigt at købe et styresystem mere?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. december 2007 - 15:32 #1
Normalt er det en licens per maskine.

Dette er ikke en reklame, men hvis du alligevel har en maskine der skal trækkes helt om, så syntes jeg at du skal prøve Ubuntu, de fleste bliver overraskede og du kan prøve den inden du installere, for installations CD'en er en live CD der tillader at man kan afprøve systemet inden man klikker på installations ikonet.

Du finder den nyeste version her: http://www.ubuntu.com/getubuntu/download det er ganske gratis og det er det også om et halvt år når den næste version kommer.
Avatar billede nva Praktikant
05. december 2007 - 15:35 #2
Avatar billede lassebm Nybegynder
05. december 2007 - 15:36 #3
nva > den gælder kun for OEM.
Avatar billede nva Praktikant
05. december 2007 - 15:39 #4
Ja, men det er jo også det mest brugte blandt private - og uanset hvad, så gælder det samme for en retail (altså på 1 maskine) men den kan bare flyttes fra den ene til den anden maskine. Der er faktisk ingen forskel mellem XP og Vista, hvad angår licens.
Avatar billede sr9000dk Praktikant
05. december 2007 - 21:38 #5
Hvad sker der hvis jeg installerer Vista med OEM licensen på to computere? Hvad vil der ske ved det og hvad betydning vil det få?
Avatar billede vejmand Juniormester
05. december 2007 - 21:45 #6
Jeg mener ikke du kan aktivere OEM-versionen på maskine nr. 2, men jeg er ikke helt sikker.....
Avatar billede nva Praktikant
06. december 2007 - 07:44 #7
Du kan ikke aktivere OEM på 2 maskiner.
Avatar billede nva Praktikant
06. december 2007 - 07:45 #8
Lægger et svar, som du bare afviser, hvis du ikke kunne bruge mit input.