Avatar billede hadro Novice
05. december 2007 - 16:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ghost og disk fejl

Jeg har prøvet at lave et image til virtual pc, men når den er ved at lave en image kommer den efter bare 3% og at den ikke kan læse data på disken. Jeg kan se at den pågældne disk også har fejl, hvis jeg laver en scandisk.

Mit spørgsmål er. Hvis jeg ghoster disken over på en anden disk(der fungerer) - kan dette lade sig gøre uden samme læse fejl opstår
Avatar billede hadro Novice
05. december 2007 - 17:02 #1
Det skal lige siges, at disken der er fejl på fungerer windows fint på
Avatar billede silvershadow Nybegynder
06. december 2007 - 09:21 #2
Du kan ikke lave et Image af en disk (Ghoste) hvor der er fejl. Mange Ghost programmer kører scandisk før de går igang med at lave et Image, og går aldrig igang, hvis scandisk ikke er gennemført.
Avatar billede hadro Novice
06. december 2007 - 11:14 #3
Man kan i dos versionen sætte nogle switches inden  man starter ghost, som gør den ikke tjekker disk etc.
Avatar billede silvershadow Nybegynder
06. december 2007 - 14:23 #4
Når du du laver et image af en disk, så kopierer du kun de sectorer, hvor der er data, med andre ord, når din Ghost ikke kan køre, er det fordi der er nogle data, som dit Ghost program ikke kan læse, data som måske ikke er vitale for de funktioner i Windows du bruger lige nu.

Jeg personlig ville aldrig stole på det image.
Avatar billede off-line Nybegynder
06. december 2007 - 15:28 #5
Enig med silvershadow, man kan ikke lure et image program. Så enter er der noget
galt med Ghost eller med "disken". Resultatet er det samme, man får ikke et image,
som kan bruges til noget.