Avatar billede kenneth_breve Nybegynder
07. december 2007 - 17:18 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Køre en Java Applet på en Webserver?

Jeg er igang med at lave en Java Applet som skal køre på en webserver.

I denne Applet kører jeg blandt andet følgende kode:

File f = new File("c:/programmer");
File files[] = f.listFiles();

Når programmet er færdigt skal man kunne tilgå filer på webserveren igennem denne Applet.
Men med den nævnte kode vil det da være webserverens filer? Eller vil det være den computer som kigger på hjemmeside hvor applet'en kører?
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
07. december 2007 - 17:20 #1
En applet bliver downloaded og kørt fra klientmaskinen.
Avatar billede kenneth_breve Nybegynder
07. december 2007 - 17:22 #2
Nærmere specificeret så ligger der nogle filer på webserveren som skal repræsenteres på en graf, som man skal kunne se "udefra" når man går ind på hjemmesiden.

Hvordan skal jeg så få fat i disse filer?
Avatar billede kenneth_breve Nybegynder
07. december 2007 - 17:32 #3
Der ligger 10 filer på serveren. Indholdet af den nyeste af disse filer skal vises på en graf når man går ind på webserverens hjemmeside.

Jeg havde tænkt på at det skulle laves i en java applet. Men måske tager jeg fejl?
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. december 2007 - 19:39 #4
Apache Tomcat er vist en java applett motor, en slags asp.dll for javabeans
Avatar billede kenneth_breve Nybegynder
07. december 2007 - 21:21 #5
Det må du meget gerne lige forklare nærmere "bufferzone". Forstår ikke helt hvad du mener det skal bruges til i denne sammenhæng?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. december 2007 - 01:57 #6
Det mest oplagte var vel at lade appletten hente både liste og filerne med HTTP. Det er
forholdsvis nemt.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. december 2007 - 01:59 #7
Tomcat er en servlet engine også kaldet en Java web container.

Det har intet med applets at gøre.

Men det er server side Java. Server side ligesom ASP (og PHP og ASP.NET og Perl CGI og ...).
Avatar billede kenneth_breve Nybegynder
09. december 2007 - 12:06 #8
Hej Arne.

Tak for svarerne. Men hvis jeg skal lade appleten hente filerne med http så kræver det vel at man som bruger af appleten tillader dette? Altså man skal vel slå nogle certifikater til eller noget...?

Har du evt. nogle eksempler på en Applet som bruger en fil fra en webserver?
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
09. december 2007 - 12:19 #9
En applet kan, så vidt jeg husker, hente informationer fra den server den er hentet fra - uden at den skal signes. Så det er enten nogle informationer den kan hente fra en database på din server, eller du kan lave en side med noget server-side script, som returnerer listen via http, som Arne foreslår.
Avatar billede kenneth_breve Nybegynder
09. december 2007 - 12:22 #10
Tak for svaret mikkel.

Du har vel ikke et link til et eksempel som jeg kan se nærmere på? :-)
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
09. december 2007 - 13:31 #11
Nej, desværre. Jeg har ikke selv prøvet det. Men jeg mindes at have set nogle eksempler fra Arne på et tidspunkt, så måske du kan finde dem her på eksperten. Ellers må du nok vente til han er online igen.
Avatar billede kenneth_breve Nybegynder
09. december 2007 - 13:37 #12
Jeg har netop fundet følgende eksempel som omtales i dette spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/54414

            UrlCodeBase=this.getCodeBase(); //henter pathen hvor applet er loadet fra

            url=new URL(CodeBase+\"Planter.dat\");
            input=new BufferedReader(new InputStreamReader(url.openStream()));
            while((line=input.readLine())!=null)
            {
                //her kan du så lave noget med data fra filen

            }

Her læser man netop en fil fra webserveren som applet'en kommer fra. Denne fil's indhold kan så bruges i applet'en.

Og det er jo lige præcist hvad jeg ønsker :-)

Irettesæt mig gerne hvis jeg tager fejl med ovenstående eksempel...
Avatar billede arne_v Ekspert
09. december 2007 - 16:56 #13
En applet kan sende HTTP requests til samme server som den blev hentet fra.

Jeg har lavet:

applet---------------------------server side script--database

eksempler nogle gange.

Hvis du ikke kan finde koden her, så ligger den på:

http://www.vajhoej.dk/arne/eksperten/applet_db_asp/
http://www.vajhoej.dk/arne/eksperten/applet_db_php/

DU vil så ikke tilgå en database men nogle filer. Det kan også laves via HTTP requests.
Avatar billede kenneth_breve Nybegynder
10. december 2007 - 17:25 #14
Mange tak allesammen. Smidt et svar :-)
Avatar billede kenneth_breve Nybegynder
11. december 2007 - 15:55 #15
Arne smider du ikke et svar så jeg kan give dig point.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. december 2007 - 16:37 #16
gerne

men skulle mikkel ikke have halvdelen ?
Avatar billede kenneth_breve Nybegynder
12. december 2007 - 19:58 #17
Jo..

Mikkel smid også et svar :-)
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
12. december 2007 - 20:41 #18
.