Avatar billede draco999 Nybegynder
12. december 2007 - 13:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Exchange Server og DNS samt outlook

Hejsa.

Ja heg har virkelige problemer her..

1: Jeg har Instaleret Domin Controller samt Dns Active Directory, ja det hele.
2. WebAcces er sat op ( det er det jo næsten standart )

okay heres the deal.

Jeg kan logge på via WebAcces, både ude fra og Hjemme fra.
Jeg kan Sende Mails, MEN jeg kan ikke Modtage.
Port 110 er åbent
Port 25 er åbent

Når jeg prøver på at sætte den ind i outlook.
Så laver jeg jo profilen til Exchange, og skriver så
computernavn.Domain.local
Det Finder den Selv og Godtar den.

Men når jeg prøver på at logge på så siger den jeg skal først logge på via den nuværebde profil før den kan synkonosere med Offline elementerne, hvad faen betyder det, for derefter lukker den outlook ned.

Det vigtigeste er dog at jeg kan komme til at modtage E-mails pt pga, det skal bare køre,
Jeg syntes virkelig jeg har søgt over alt men jeg kan ikke finde
ud af hvorfor den ikke kan modtage Mails
Jeg har også Instaleret Mail serveren for at få Pop3 og SMTP, pga jeg tænkte det kunne være det, og hvis jeg lavet en netstat -an
så kan jeg se at den også lytter på port 110 og 25 nu, men jeg for stadgivæk den der reley fejl.

Hvad hulan kan det være.

Jeg har Opsat følgende A records

www.realit.dk 212.242.119.15 43200
    realit.dk 212.242.119.15 43200
mail.realit.dk 212.242.119.15 43200
www.mail.realit.dk 212.242.119.15 43200

MX Records:
realit.dk realit.dk 10 43200
realit.dk mail.realit.dk 10 43200

CNAME (Alias -> A record):
Ingen.

Er det rigtig??
Jeg er meget nub på det her område, har aldrig leget med Acic direcotry eller Exchange server.

Håber virkelig der er nogen som kan hjælpe
Avatar billede draco999 Nybegynder
12. december 2007 - 13:32 #1
Jeg har forresten kigget lidt på:
http://www.gratisdns.dk/howto/hjemmehosting/index.phtml
men syntes det er en wierd guide, eller så har jeg fået for meget kaffe.
Avatar billede erbofloe Nybegynder
12. december 2007 - 16:22 #2
2 MX record må have samme Præference den skal forhøjes med 10 hver gang
Avatar billede draco999 Nybegynder
12. december 2007 - 17:54 #3
Efter jeg har fuldt den guide som er på dns siden står det sådan her.:

realit.dk 212.242.119.15 43200
mail.realit.dk 212.242.119.15 43200

CNAME (Alias -> A record)
Vært Kanonisk navn TTL Ændring
*.realit.dk realit.dk 43200

MX (@Vært -> A record mailserver)
Vært Mail udveksler Præference TTL Ændring
realit.dk realit.dk 10 360
Avatar billede draco999 Nybegynder
13. december 2007 - 10:47 #4
Kan det virkelig passe der ikke er nogen der kan hjælpe??
Avatar billede mr.d Nybegynder
15. december 2007 - 00:50 #5
Har du messenger??
Avatar billede mr.d Nybegynder
15. december 2007 - 00:52 #6
Du skriver du også har install. mail serveren... mener du exchange eller mener du den der høre med til server 2003?? siden du skriver den også lytter på port 25 og 110.
Til at starte med vill jeg smide en backup MX på din DNS. så kan den fange mails indtil du får din serevr online.
Avatar billede mr.d Nybegynder
15. december 2007 - 01:00 #7
Og drop dit wildecard, jeg har før oplevet at det kan give problemer...
Wildecard har første priotet på gratisdns så hvis du nu havde din mail server på en anden IP ville det være wildecard IP som afsenders mailserver vil prøve at sende til.
Avatar billede draco999 Nybegynder
11. januar 2008 - 10:02 #8
Hej mR.D,  Jeg fik en ven til at fikse det, han formatrede hele skittet.
Hvis du gerne vil have point så send en Dims så for du det.

Mange tak for hjælpen
Avatar billede draco999 Nybegynder
22. juli 2008 - 18:47 #9
.
Avatar billede mr.d Nybegynder
22. juli 2008 - 19:00 #10
Hey.
NP problem.
Behold du dem bare. :-)