Avatar billede dna Nybegynder
13. december 2007 - 18:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Køb fra Amazon.com eller Amazon.co.uk

Hej alle.

Har kigget på at købe HP´s nye MediaSmart Windows Home Server, men kan ikke lige finde den andre steder end hos Amazon i USA og UK.

Jeg er dog i tvivl om hvad jeg reelt kommer til at betale for varen? Kommer der ikke told, skat, moms, gebyr eller andre mærkelige afgifter på? :-)

Der er også forskel i prisen, så ved ikke hvor det vil være smartest at købe?

Håber nogen med lidt erfaring kan hjælpe mig.

Til dem som er nysgerrig på produktet, så se mere her:
.CO.UK:
http://www.amazon.co.uk/HP-Media-Smart-Home-Server/dp/B000YGMJI6/ref=pd_bbs_1?ie=UTF8&s=electronics&qid=1197561570&sr=8-1

.COM:
http://www.amazon.co.uk/HP-Media-Smart-Home-Server/dp/B000YGMJI6/ref=pd_bbs_1?ie=UTF8&s=electronics&qid=1197561570&sr=8-1

dna
Avatar billede dna Nybegynder
13. december 2007 - 18:09 #1
Avatar billede bent_3_16 Nybegynder
13. december 2007 - 18:25 #2
Såvidt jeg ved, skal man som udgangspunkt lægge 25% oveni prisen fra amazon.com, hvis totalprisen for produktet kommer over 108kr eller lignende. Det er med produktprisen porto, og eventuelt andet lagt sammen. Derudover kommer der omkring 70 kr i opkrævningsgebyr fra post danmark.

Det er dog kun hvis man "bliver opdaget", at post danmark, (eller mon ikke det er toldvæsnet som lægger det oveni, og Post Danmark som skal opkræve det?) lægger det oveni. Man skal i hvert fald betale hvis man gerne vil have sine sager.

Jeg har med succes bestilt fra amazon.com et par gange før, men de efterfølgende tre gange, er der hver gang blevet lagt moms og opkrævningsgebyr på, så jeg ved ikke om post danmark har en database de lægger folk ind i, når de først er snuppet, eller om det bare er tilfældigheder. Jeg er i hvert fald holdt op med at bestille fra amazon.com , da jeg ikke har lyst til at lege med tilfældigheder :) .

Hvis du bestiller fra amazon.co.uk , kommer der ikke ekstra gebyrer på, da det ligger indenfor EU.

Hvis der er for stor prisforskel, kan man ligesom edbpriser.dk og spilpriser.dk finde en tilsvarende side der hedder bogpriser.dk . Ganske fornuftig side, men det er jo smag og behag.
Avatar billede bent_3_16 Nybegynder
13. december 2007 - 18:27 #3
haha. smarte mig. Streg lige det sidste afsnit. Jeg har mest brugt amazon.com og amazon.co.uk til at bestille bøger fra, og havde set mig lidt blind på det. Jeg tror ikke rigtig man kan købe Media Smart Windows Home på bogpriser.dk , så ja - min fjel :)
Avatar billede venturer Nybegynder
13. december 2007 - 18:29 #4
Det er generelt billigere at købe på co.uk end .com. Men i dette tilfælde er valget dog ikke så svært. Hvis du læser det som står under "Product Details" på .com siden, vil se at produktet ikke leveres uden for USA.
Avatar billede dna Nybegynder
13. december 2007 - 18:35 #5
venturer: Doh! Det står der faktisk også under co.uk :( ... ser ud til jeg må vente til den kommer til DK. øvøv.

Tak for jeres svar.

Hvis I vil have point, så smid et svar.

dna
Avatar billede venturer Nybegynder
13. december 2007 - 18:47 #6
Ja jeg så også lige at det også gælder for uk. Men sådan er det desværre med meget elektronik :(
Avatar billede bent_3_16 Nybegynder
13. december 2007 - 19:06 #7
jeg springer over