Avatar billede stormgod Nybegynder
14. december 2007 - 11:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Shut down automatisk.

jeg har lige installeret win xp på en maskine der før var ME på.. :)

Men nu vil den ikke lukke helt ned. Hvis du lukker ned i windows kommer den sorte skærm frem med " Du kan nu slukke for din computer" hvorefter man skal holde powerknappen inde i 2 sek før den slukker. Dette skulle man ikke før, og kan ikke huske om man kan indstille det i XP..

HELP plz..
Avatar billede jokkejensen Novice
14. december 2007 - 11:54 #1
Og det er en ATX maskine ?
Avatar billede stormgod Nybegynder
14. december 2007 - 11:56 #2
ja. Den har som sagt gjort det unde Win ME.
Avatar billede jokkejensen Novice
14. december 2007 - 12:08 #3
"som sagt" - Det kan jeg ikke direkte læse udfra din beskrivelse :)

hvad sker der hvis du fra start -> kør skriver "shutdown /s"

OBS !!! dette vil lukke din PC !! - men vil gerne lige høre om den lukker helt, eller om du stadig manuelt skal lukke..
Avatar billede venturer Nybegynder
14. december 2007 - 12:17 #4
Du kan lige kigge dine BIOS indstillinger igennem efter et punkt der hedder noget med "ACPI". Hvis du kan vælge et versionsnummer her skal det være så nyt som muligt.
Avatar billede reinelt Nybegynder
14. december 2007 - 12:32 #5
måske se dette svar http://www.eksperten.dk/spm/64117 om der er noget du kan bruge
Avatar billede stormgod Nybegynder
14. december 2007 - 12:36 #6
jokke..  Der sker det samme som hvis man lukker igennem win. altså man skal stadig holde knappen inde.
Avatar billede stormgod Nybegynder
14. december 2007 - 12:51 #7
reinelt ->>  tak for svar.. Det var under APM indstillinger. Den skulle lige aktiveres. :D

Tak for svar. Nu bliver mor glad igen. :)
Avatar billede stormgod Nybegynder
14. december 2007 - 12:51 #8
reinelt  ->>  vil du lige give et svar. ???  hvis du vil have point. :P
Avatar billede reinelt Nybegynder
14. december 2007 - 12:59 #9
her er svaret der er intet som at glæde sin mor
Avatar billede stormgod Nybegynder
14. december 2007 - 13:45 #10
præcis præcis..