Avatar billede foxmulder58 Praktikant
19. december 2007 - 21:26 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål om bilkøb

Hej llesammen,

Jeg er ved at kigge på Diesel bil idet jeg skal være IT-Konsulent fra den 1 Januar.

Da jeg skal køre ca. 1500 km om måneden er jeg derfor blevet anbefalet at købe en diesel bil.

Bilen er en Golf 1,9 TDI og har kørt ca 265.000 km.

mIt spørgmål er er, kan det betale ca at købe en sådan bil med det antal kilometer?

Køber har prisen til 115.000 idet bilen har en del ekstraudstyr.

Håber i kan nogenlunde vurdere om købet er godt.

mvh
Mads
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. december 2007 - 21:36 #1
Hvor længe planlægger du at bruge bilen? 1500km om måneden på en moter med 265.000 løber meget hurtigt op i noget der kræver service.

Med det kørselsbehov ville jeg kigge på noget, der ikke har over 100.000 på bagen.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
19. december 2007 - 21:43 #2
Hej Ole,  Ja det er rigtigt men jeg leder efter en brugt bil (Diesel) og der ligger de fleste oppe i det kilometer antal.
Avatar billede bredker Nybegynder
19. december 2007 - 21:52 #3
for en golf diesel er det ikke et problem , der er flere 100 tusinde km tilbage i den
dog skal du regne med at div sliddele som lejer mm er slidte , men de koster ikke ret meget til den
MEN 115000 kr for den , det er alt for meget , hvis den er mere end et par år gammel , der kan du finde den samme bil langt billigere , og husk også at der intet er der bare ligner garanti når den er købt privat
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
19. december 2007 - 22:40 #4
nej det er rigtigt. Dog har jeg også hørt at reservedele er forholdvis billig.

Jeg har tænkt mig at byde 95.000 hvilket  lyder mere rimeligt.

Hvas synes i?
Avatar billede a1a1 Novice
20. december 2007 - 01:50 #5
jeg er selv uddannet vw mekaniker (8-10 år siden), deres (nyere) tdi motorer er super og kan sagtens holde 500.000.

MEN det kommer jo an på hvordan den er blevet behandlet, nu skriver du jo hverken model (golf 3 eller 4), eller årgang, men en "gammel" motor fra tysklannd kan du få og monteret osv fra ca. 10.000 (sort/hvidt)...

Hvis det er en golf3 vil jeg ikke være bange (andet end det at den har forhjulstræk).

golf4 kender jeg ikke så meget til (den kom i slutningen (1,5-2 år) af min mekaniker uddanelse)
Avatar billede a1a1 Novice
20. december 2007 - 01:58 #6
det jeg kan huske af problemer med golf4 er for det meste interiør ting askebæger og kopholder (bagsædet), der var vist også noget men de kabler der "skifter" gear, men vw er gode til at finde og afhjælpe fejl....

Vi skiftede tit ting og sager når en bil var til service (vw betalte, IKKE kunden), bl.a. kan jeg huske at golf3 vr6 havde nogle "problemer" med benzin slangerne til motoren. vw "fik" også motorkontoret/centralen til at sende et brev til alle det havde en golf2 at de skulle komme og få skiftet nogle slanger vedr. varmen (inden i bilen), selvf. kostede det IKKE kunden noget, og de fik også gratis ny kølervæske
Avatar billede a1a1 Novice
20. december 2007 - 02:05 #7
ang. reservedele så er de billige, mener at en bremseskive til en g3 1,8 kostede 111kr., bremseklodser ca 200, de var/er dyrere hvis det er til "sports" modellerne..

btw. en golf4 er stort set det samme som en audi a3
Avatar billede sorenzoo Juniormester
20. december 2007 - 09:45 #8
Jeg er også IT Konsulent, og har en Golf 3 fra 97, 1.9 TDI, den har lige rundet de 380.000km her til morgen, og den piber ikke det mindste. Den går ca. 18 km på literen ved blandet kørsel, dog med fartpilot som sparer en del... det er en st.car og på guleplader, og tilsalg til 55,-.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
21. december 2007 - 20:00 #9
sorenzoo  55 Kroner det var da billigt ; -)

men tak for tippet det lyder som de VW Golf Diesel kan holde til en del.

Mvh
Mads
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
21. december 2007 - 20:05 #10
a1>> det er denne her golf:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=52966390

hvad synes du som mekaniker om roisen?

mvh
Mads
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
21. december 2007 - 20:39 #11
roisen = prisen
Avatar billede a1a1 Novice
21. december 2007 - 23:19 #12
nu er det en del år siden jeg var mekaniker, men umiddelbart lyder prisen ikke tosset, det er en golf 4

jeg mener at der er div. steder hvor man kan "checke" ca. prisen på forskellige biler

;o)
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
24. december 2007 - 10:24 #13
Hej allesammen,

Smider i et svar så i kan få jeres velfortjente point?

mvh
Mads
Avatar billede a1a1 Novice
24. december 2007 - 11:47 #14
god jul ;o)