Avatar billede larsendrengen Nybegynder
21. december 2007 - 12:11 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Kan HD DVD film afspilles på alm. DVD afspiller ?

Overskriften siger det hele
Avatar billede jokkejensen Novice
21. december 2007 - 12:16 #1
Nej !

Svaret siger det hele..
Avatar billede lassebm Nybegynder
21. december 2007 - 12:17 #2
Nej, det er 2 forskellige formater.. Ligesom f.eks. CD og DVD.
HD-DVD, CD, BlueRay, DVD er alle forskellige formater selvom de fysisk ligner hinanden...
Avatar billede larsendrengen Nybegynder
21. december 2007 - 12:45 #3
ja det var det jeg havde på fornemmelsen.

Det er fordi jeg overvejer at anskaffe en dvd-optager, og er i tvivl om det så skal være HD DVD. Mest fordi alle film sikkert bliver i dette format (eller Blue Ray, men det kan min PS3 tage sig af).
Avatar billede larsendrengen Nybegynder
21. december 2007 - 12:50 #4
Når jeg skriver HD DVD er det ikke at forveksle med harddisk DVD-optager. Eller findes der "rigtige" HD-DVD optagere på markedet eller er de stadig et sted ude i fremtiden ?
Avatar billede lassebm Nybegynder
21. december 2007 - 13:44 #5
Jeg ved ikke lige hvad der bliver fremtiden, eller om man kan få HD-DVD optagere.. I så fald så tror jeg de er tememlig pebret, ligesom medierne der skal bruges.
Avatar billede jokkejensen Novice
21. december 2007 - 13:59 #6
Der er intet formål ved at købe en HD-DVD optager.. det skulle da lige være hvis der var harddisk i og man kunne gemme sine HD-DVD film på svinet.

Så længe vi blot få pal sendt gennem et kobber kabel har den ingen værdi, så ville jeg hellere investere i en læser og en brænder til min pc :)
Avatar billede off-line Nybegynder
21. december 2007 - 20:26 #7
Jo man kan godt med f.eks. Nero lave DVD fil man kan se på en alm. DVD afspiller.
men det forudsætter, at du finaliserer (lukker) DVDén når den er færdig.
Det samme gælder for HD optagere. Hvis man ikke finaliserer en optagelse, kan den
kun vises på den optager, den er optaget på.
I øvrig er HD optagere storartede. Jeg har købt en Sumsung til bare 2000 kr. og
den fungere rigtig godt. Og det er nemt, at brænde optagede film på DVD.