Avatar billede hagelund Praktikant
23. december 2007 - 10:19 Der er 1 kommentar og
1 løsning

PHP søgemaskine - måske med .htaccess understøttelse

Hej

Jeg har hostet mit website hos one.com, og det fungerer sådan set udmærket... bortset fra, at jeg ikke har fysisk adgang til serveren og derfor ikke kan konfigurere den som jeg har lyst til.

Jeg har tidligere haft mit site kørende på en Sambar (www.sambar.com) webserber, som har en indbygget simpel søgemaskine, der indexerer webindhold med jævnemellemrum, så søgningen bliver hurtig for brugeren.

Denne søgefunktionalitet bruger Sambar's proprietære scriptingsprog og fungerer selvfølgelig ikke, når jeg har flyttet mit site til one.com på en Apache server med PHP 5.eteller andet :-)

Jeg har simpel sikkerhed på sitet (.htaccess), så spiders og bots kan ikke umiddelbart indexere siderne. Derfor har jeg brug for enten en maskine, der søger "indefra" via filsystemet - eller "udefra" via http - men så skal .htaccess understøttes.

Jeg har ledt efter et PHP script med funktionalitet, der svarer til Sambars indbyggede søgemaskine. Det ser ud til at være let at finde... der er 100-vis af muligheder, både med og uden MySQL som lager for index, søgeresultater, statistik oma.

Jeg kan bare ikke få dem til at fungere. Jeg har bla. prøvet Risearch og Sphider, der begge virker ret gode.

Risearch bruger ikke MySQL. Den kan godt indexere (den danner i hvert fald index-fileren), og den søger også "indefra" sitet, så jeg ikke behøver at bekymre mig om sikkerhed (.htaccess).
Men når jeg så bruger søgefunktionen, får jeg 0 hits uanset hvad jeg søger på.

Sphider er baseret på MySQL. Databaser er korrekt konfigureret og jeg kan lægge data ind via PHP (testet og virker). Den indexerer bare slet ingenting (0 new links found).

Det er formentlig helt banale konfigureringsproblemer, jeg bokser med, men ingen af de fora, jeg har kigget på, kan hjælpe mig...

Er der nogen af jer, der har brugt én af de to maskiner - eller har en simpel søgemaskine af en anden slags kørende på et site, I har hostet hos one.com (og har .htaccess på)?

JJ
Avatar billede hagelund Praktikant
23. december 2007 - 10:27 #1
PS.: Når jeg bruger Sphider, kan jeg sagtens indexere andre sites end mit eget... strange eller?

JJ
Avatar billede hagelund Praktikant
25. december 2007 - 02:34 #2
Opretter ny tråd med Risearch