Avatar billede danili_j Nybegynder
29. december 2007 - 21:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Windows xp pro domain bruger

Heey alle sammen
Jeg sidder her med min kærestes bærbar som entligt ikke helt er hendes endnu men skolen´s indtil hun går ud så får hun den.
På bærbaren er der 2domainer "1: Lokale domain" og "2: Privatskole"
Hendes bruger er anva og den ligger på domainet Privatskole, den bruger er begrenset så hun ikke kan instalere osv på den men hendes lære sender opgaver osv ud pr email i word og det er der ikke instaleret på maskinen fra begyndelsen så jeg brugte en livedisk der hedder ophcrack til at få fat i administrater adgangskoden "på lokal domainet" uden at ændre den så supporterne ikke fattede mistanke.
Jeg har instaleret word på den og det gik fint kunne også logge på hendes bruger igen bagefter men senere har jeg så været på administrator et par gange og sidste gang gik det så galt... jeg kan ikke længere logge på hendes bruger for så skriver den: "Systemet kunne ikke logge dig på. Kontrolere, at brugernavnet og domæne er korrekt. Skriv derefter din adgangskode igen. Der skelnes mellem store og små bogstaver i adgangskoden."
Jeg går ud fra at domainet Privatskole er en domain server der står på skolen og derfor undre det mig hun førhen har kunne logge på den hjemmefra også uden at være på internettet.
Hvis jeg går ind på computerens brugerkonti system viser den mig kun Administrator og ASPNET men under C:/Documents and Settings/ er der 10 inc. hendes anva.
Hun vil helst ikke gå til skolen´s supportere da vi jo har fusket med koden og hun vil også gerne kunne bruge den nu her men´s hun har ferie...
Avatar billede Erik Ødemark Nybegynder
29. december 2007 - 22:54 #1
Hun kan sagtens logge på "off line" med domain kontoen da sidste anvendte account credentials gemmes i SAM databasen lokalt. Dette gør at man netop har adgang til samme "skrevebord" som når man sidder med adgang til domainet.
Avatar billede Erik Ødemark Nybegynder
29. december 2007 - 22:58 #2
En simpel og fornuftig ting vil være at gøre hende til lokal administrator på PC'en. Men det ser IT supporterne formentlig næste gang de har fingerene i maskinen :)
Avatar billede Erik Ødemark Nybegynder
29. december 2007 - 23:00 #3
Som befalet :)
Avatar billede Erik Ødemark Nybegynder
29. december 2007 - 23:05 #4
Takker ;)