Avatar billede birgittejensen Nybegynder
05. januar 2008 - 21:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få access point til at virke

Jeg har købt et Edimax access point, da jeg gerne vil kunne være på nettet med både min bærbare og mine stationære computere.
Vi har TDC med 2 dynamiske ip'er, og opsætningen har altid været som følger:
Modem -> hub -> computere

Jeg har nu sat access pointet til fra en ledig plads i hubben, men kan ikke få det til at virke. Jeg har forsøgt at sætte den stationære til ip 192.168.2.1, men kan derefter ikke få adgang til opsætningen på access point, når jeg skriver http://192.168.2.1 .. den timer bare ud.
Lamperne lyser fint nok, om min bærbare ser også et netværk, som det forsøger at forbinde til, men det går galt, når den skal tildeles en ip .. Den står og søger, forbinder men med "limited or no connectivity"

Hvad gør jeg mon galt?
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
05. januar 2008 - 22:15 #1
Der var ikke noget med til access pointet, der skulle installeres nogen steder ..
Avatar billede mickey777 Nybegynder
06. januar 2008 - 11:56 #2
Før køb af access point blev der brugt kabel til stationær og bærbar via hub for at få adgang til internettet?

Har du prøvet at erstatte hub med Access point i stedet for?
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
09. januar 2008 - 13:25 #3
Fik det til at virke, ved at købe et nyt netkabel. Og så var det såment bare at plugge access point direkte ud fra hubben.