Avatar billede fez0 Nybegynder
07. januar 2008 - 16:14 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

MacBook Pro 17" Batteri

goddaw

vidste da måske at denne dag ville komme, men dog ikke så tidligt..?

har haft min MBP 17" i ca 1år og 1 måned. Før i tiden da jeg opladte den fuldt, viste den mig 4-5 timer i batteri. Nu viser den mig fast 2.30. (deromkring)

På tide til et skift eller noget galt? Har fået noget af vide om man skal tjekke amperage? Hvad er det?

Det her står inde i mit system, hvis det skulle hjælpe noget.

Batteri installeret:    Ja
  Første advarsel om lavt spændingsniveau:    Nej
  Fuld ladekapacitet (mAh):    6450
  Resterende kapacitet (mAh):    5726
  Strømstyrke (mA):    -2968
  Spænding (mV):    11782
  Antal cykler:    188
Avatar billede egonspock Seniormester
07. januar 2008 - 16:29 #1
Der skulle vel ikke være et eller andet, der kører i baggrunden, som sluger strøm. Dine tal ser nogenlunde fine ud for et batteri der er et år gammelt. (ladekapacitet på 5700 ud af 6400 efter et år kunne være værre. )

Prøv at åbne det program, der hedder Aktivitetsovervågning og sorter på CPU for at se om noget kører i baggrunden. Det ligger i Programmer->hjælpeprogrammer
Avatar billede fez0 Nybegynder
07. januar 2008 - 16:38 #2
noget specifikt jeg skal kigge efter? synes altså det helt ekstremt. er allerede nede på 1t og 10 nu...
Avatar billede fez0 Nybegynder
07. januar 2008 - 16:38 #3
Print job manager bruger 99 % CPU`?!?
Avatar billede fez0 Nybegynder
07. januar 2008 - 16:39 #4
og jeg har ikke tilsluttet printer til den nede i stuen... og jeg kan ikke slutte den, knappen er ikke trykbar
Avatar billede fez0 Nybegynder
07. januar 2008 - 16:41 #5
jo vent, nu trykkede jeg på den røde SLUT PROCESS.. nu den væk, venter lige og ser om der sker noget med batteri
Avatar billede fez0 Nybegynder
07. januar 2008 - 16:41 #6
ja for helvede! nu steg den sq!! vil den starte igen når jeg starter min mac?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
07. januar 2008 - 16:45 #7
Du kan optimere cellerne i dit batteri ved at:
-aflade det 110%
-prop det i en (så lufttæt som muligt) pose
-prop posen i din fryser!!! (den er go nok)
-tag op efter 5-7 dage, lad batteriet få stuetemperatur.
-læs manualen og følg "Opladning af batteri 1. gang"

Så kan du sikkert få cellerne mAh op på 6200-6300 igen for en tid . . .

Go fornøjelse!
Avatar billede egonspock Seniormester
07. januar 2008 - 16:48 #8
hmm, hvilken printer er det mon, den skal hjælpe med? Er der mon en ny version af printerdrivere på nettet? Er det en print-ting, der starter når du logger ind (se Systemindstillinger->konti->login-emner) måske kan det hjælpe, men det kan være at vi skal lidt på detektivarbejde for at få den til at køre rigtigt.
Avatar billede fez0 Nybegynder
07. januar 2008 - 16:48 #9
tja.. synes nu mit batteri har det meget sundt. jeg bruger aldrig min computer mens den siger at den er fuldt opladt, stikket stadig sidder i og arbejder.. jeg aflader altid min før jeg propper strømkablet i..og tager det ud ligesåsnart den er ladt. hvergang
Avatar billede fez0 Nybegynder
07. januar 2008 - 16:50 #10
inde i loginemner står der intet om printer. kun de standard ting som er der, da jeg købte den, genstarter lige og ser
Avatar billede fez0 Nybegynder
07. januar 2008 - 16:54 #11
den starter ikke når jeg genstarter min mac. noget yderligere jeg skal foretage mig?
Avatar billede egonspock Seniormester
07. januar 2008 - 17:19 #12
Fint nok. Du kan evt. installere MenuMeters fra http://www.ragingmenace.com/software/menumeters/ så du kan holde øje med om din CPU kører helt vildt en anden gang. Det kan være at den går i selvsving når du printer, så kan du blot slå den ihjel på samme måde igen.
Avatar billede fez0 Nybegynder
07. januar 2008 - 17:42 #13
takker
Avatar billede egonspock Seniormester
07. januar 2008 - 17:51 #14
Skulle den gøre det igen, så husk at led efter en opdatering til printerdriveren, da det godt kunne være sådan en, der kunne hjælpe. Takker i øvrigt for point!
Avatar billede aeblenet Nybegynder
07. januar 2008 - 17:57 #15
Det beror også lidt med resterende batteritid, på hvor mange programmer du har åbne, mens du sidder og arbejder.
-jo flere programmer desto hurtigere opbrugt bliver batteriet . . .

Og den med fryseren er go nok. Du.
-jeg har haft bærbar (og andet batteri-skrammel) gennem de sidste 10 år!