Avatar billede larsendrengen Nybegynder
10. januar 2008 - 08:20 Der er 1 løsning

Digital tuner og/eller DVB-T antenne

Jeg har lige købt et fladskærms TV med indbygget digital tuner, og det modtager DR1,DR2 og TV2 rigtig flot selv med min gamle tagantenne.

Problemet er så at jeg også har en harddisk DVD optager, hvor der IKKE er indbygget digital tuner. SÅ når jeg vil optage et program fra en af de 3 nævnte kanaler, bliver det så via det analoge signal. Og nu når det analoge sendesignal snart forsvinder har jeg et problem.

Jeg vil høre om man kan nøjes med en DVB-T antenne eller skal jeg have fat i en digitalboks. For jeg vil helst ikke have endnu en klods stående under mit fjernsyn. Kan man få fat i nogle små digitaltunere således at min DVD-optager kan modtage programmerne digitalt, men uden at de skæmmer stuen ?
Avatar billede larsendrengen Nybegynder
10. januar 2008 - 12:16 #1
Har fundet ud af det. Spørgsmål lukket.