Avatar billede jensoest Nybegynder
11. januar 2008 - 22:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

DRM-problemer ved musikfiler i Shared Music

Jeg ønsker at kunne afspille al mim musik, når jeg logger ind som "Gæst" på min computer (Windows XP SP2). Derfor har jeg lagt mine musikfiler i mappen "Shared Music" på c-drevet. Afspilningen fungerer fint for alle de musikfiler, som ikke rettighedsbeskytttet, men DRM-filerne kan ikke afspilles.

Hvad skyldes dette, og hvordan kan jeg eventuelt komme om ved dette? Jeg har ikke rigtigt kunne finde et svar andetsteds.

I parantes bemærket skal det nævnes, at licenserne er gyldige, og at filerne afspilles uden problemer, når jeg logger ind som Administrator.
Avatar billede Beach Mester
12. januar 2008 - 02:39 #1
Hvis du bruger MediaPlayer--->
Log ind som Admin-> Start MediaPlayer
Funktioner-> Licensstyring-> Kopier
Kopier filerne til en mappe alle har adgang til
Log ind som Gæst-> Start MediaPlayer
Funktioner-> Licensstyring-> Find mappen fra før->Gendan nu...

//Beach
Avatar billede jensoest Nybegynder
12. januar 2008 - 12:17 #2
Jeg anvender WMP v11 (skulle selvfølgelig have nævnt det), så jeg kan desværre ikke følge din anvisning ovenfor. Hvordan gør jeg det eventuelt i WMP v11?
Avatar billede Beach Mester
13. januar 2008 - 02:57 #3
WMP v11--->
Så må jeg hoppe fra, vil ikke forsøge at vejlede på noget jeg ikke ved et pot prut fis om:-) MS skriver det ikke er muligt at kopiere DRM, men.... Det er det måske... Jeg ved bare ikke lige hvordan:-)

Jeg har selv samme problem med nogle filer jeg har spilet i winamp, hvor licensen også er væk pga. alle mine imageskift på OS. Min ide til mit eget problem lige nu er, at hente et ældre image ind som OS og der finde DMR licensen og kopiere den til et sikkert sted.

//Beach
Avatar billede jensoest Nybegynder
20. september 2008 - 20:08 #4
x