Avatar billede kennetm Nybegynder
12. januar 2008 - 19:08 Der er 10 kommentarer

Importere mails+kontakter fra Outlook til Windows Mail

Hej alle

Jeg er ved at hjælpe min svoger med at sætte hans nye pc op. I den forbindelse vil han naturligvis gerne have mails og kontaktpersoner fra hans gamle MS Outlook over i det nye Windows Mail. WinMail vil dog under ingen omstændigheder acceptere at importere pst filerne.

Hvordan gør man, og kan det overhovedet lade sig gøre?

På forhånd mange tak for hjælpen!

Mvh Kennet
Avatar billede word-hajen Nybegynder
12. januar 2008 - 19:13 #1
Avatar billede kennetm Nybegynder
12. januar 2008 - 19:48 #2
Nej, den havde jeg ikke prøvet. Det har jeg så nu, men det hjalp ikke. WinMail giver mig nemlig en fejlmeddelelse: "Meddelelser fra MAPI-klienten kan ikke importeres. Der er opstået en fejl."
Avatar billede joaqin Nybegynder
13. januar 2008 - 12:12 #3
prøv at ekportere filerne i WAP format
mvh
Joaqin
Avatar billede vejmand Juniormester
13. januar 2008 - 20:02 #4
Ang. kontakter: http://www.eksperten.dk/spm/814050

Ligeledes tror jeg det letteste er, hvis han importerer mails i Outlook Express på den gamle PC, og derefter importerer disse .dbx filer i Windows mail.
Avatar billede vejmand Juniormester
17. januar 2008 - 02:12 #5
Er du kommet videre?
Avatar billede bentmj Nybegynder
31. januar 2008 - 23:10 #6
Kontaktpersonerne eksporteres til Excel-format fra Outlook. Åbn denne Excel-fil, og gem filen som Semikolonsepareret format (.CSV) og importer denne i Windows Vista Kontaktpersoner.
(Hvis du eksporterer direkte til CSV-format fra Outlook, bliver filen Kommasepareret og kan ikke importeres i Kontaktpersoner, men vejen via Excel gør den Semikolonsepareret!)
Snørklet, ja, men det virker!
Postmapperne skal en tur omkring Outlook Ekspress, som beskrevet af 'vejmand'.
Avatar billede bobs Nybegynder
01. februar 2008 - 10:47 #7
LØSNING UDEN OUTLOOK EXPRESS:
Det er nogen meget fine løsningsforslag I alle har givet her, men hvis man nu ikke har installeret outlook express, men kun outlook (2003) så kan det ikke lade sig gøre.
Jeg ved godt at så foreslår I at downloade outlook express, men det er ikke lykkedes mig at finde en download der virker og samtidig er gratis, fordi jeg har virkelig ikke tænkt mig at købe en licens til det lort.
Efter to dage med forbandelser og eder over Microsoft og det s.... Vista lort fandt jeg en løsning, som virker og den koster kun 269 kr.
Download Aid4mail - kør den på din gamle PC med outlook 2003 installeret og vælg output som MSG-filer - Aid4mail konverterer pst-filen til selstændige msg-filer for hver mail med din træstruktur intakt. Kopiere til din nye PC og drag and drop alle msg'er ind i biblioteket, hvor windows mail gemmer mails.
Jeg håber at der er nogle Microsoft folk, der læser med, så de kan få en flov smag i munden. Deres såkaldte hotlinie og support og hvad f... det ellers hedder kan sammenlignes med et besøg på tankstationen, hvor du spørger den lille 15-årige ekspedient om en liter motorolie og får svaret en hvad for noget. De ved hvor mælken står og det var det. Åhh det var dejligt at lukke lidt galle ud.
Avatar billede hindbersnitten Nybegynder
06. marts 2009 - 10:14 #8
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2009 - 22:27 #9
Hindbærsnitten - Det hjælper jo ikke, når det er Microsoft Express der skal eksporteres og importeres i Windows Mail. Det er som du læser i beskeden ovenover dit eget indlæg nemlig IKKE Outlook Express der ledes efter en løsning til.

Jeg sidder nemlig med selv samme problem lige nu :/
Avatar billede Mitsubillen Nybegynder
10. april 2009 - 10:00 #10
Har selv idag 10/04-2009 fået flyttet alt fra min gamle XP pc med outlook 2003 over på min nye vista pc.

jeg brugte fremgangsmåden med at flytte mine mails via outlook express, og det virker!!!
outlook express skulle være til at finde ( på XP pc'en ) under "start" --> "alle programmer" --> "outlook express".

følg fremgangs måden der er skrevet i linket til microsoft i denne tråd, det eneste der skal laves lidt om på er i [I]1.  Åbn Windows Mail ved at klikke på knappen Start, klikke på Alle programmer og derefter klikke på Windows [u]Kalender[/u[/I]  her skal det være mail istedet for kalender.

jeg flyttede ikke mine kontakter på denne måde, men sådan her.

I outlook vælger du fanen kontaktpersoner, "aktuel visning" står til adressekort. Klik på den første kontakt du har, klik herefter på "filer" --> "gem som" under filtype vælger du vCARD-filer (*-vcf) og gemmer dem i en mappe som du kopier over på din vista pc, herefter importer du dem i windows mail under "filer" --> "importer" --> "windows kontaktpersoner"
Jeg tror også du kan importere alle kontakterne via outlook express men flyttede dem manuelt igår aftes så derfor har jeg ikke forsøgt på at gøre det automatisk.

håber dette kan bruges af andre :O)