Avatar billede qwerty123 Nybegynder
15. januar 2008 - 21:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hvorfor kan jeg ikke logge på trådløs?

Hejsa

jeg har et problem med en bærbar, den kan godt finde en trådløs internet forbindelse men når jeg connecter så siger den begrænset eller ingen forbindelse, men den viser at signal styrke er god. og har en anden bærbar lige ved siden af og der virker den fint.. nogle ideer til hvordan det kan løses??

på forhånd tak!
Avatar billede scorpe Nybegynder
15. januar 2008 - 21:24 #1
Har selv mange gange, i forbindelse med ny computer, haft samme problem. Det første jeg plejer at gøre er at tjekke koden, husk forskellen på store og små bokstaver. Hvis der er et stort tegn hvor der skulle være et lille tegn, kommer den på og viser fejlen "Begrænset eller ingen forbindelse". Ellers virker det nogen gange hvis du genstarter routeren, og logger på netværket lige efter.
Held og lykke, og hvis ingen af delene virker, så skriv lige her.
Avatar billede renehinsch Praktikant
15. januar 2008 - 21:26 #2
Du skal prøve at skifte dit access point til at køre på en anden kanal. Der kan være andre der sender på samme kanal og derved forstyrrer. Lidt som hvis der sidder mange og snakker samtidig: Du hører dem højt men det er ikke tydeligt hvad den enkelte siger. Vælg mellem kanal 1,6,11 alternativt kanal 13.
Avatar billede qwerty123 Nybegynder
15. januar 2008 - 21:31 #3
hvor findes dette access point henne? jeg har ikke adgang til routeren skal siges er på et vandrehjem på et værelse hvor vi har adgang til trådløs, den ene bærbar kan fint logge på men den anden ikke
Avatar billede renehinsch Praktikant
15. januar 2008 - 21:48 #4
Ok så er det ikke det som er problemet. Så skal du snarere kigge på om du har den nyeste driver til din netkort. Check hos producenten for at se om der er en nyere version du kan hente. Selvfølgelig fra den anden laptop :-). Hvis det er en Intel centrino kan du finde driverlinks fra forsiden af Intels home page. 9 ud af 10 problemer løses sådan.
Avatar billede jc_d-link Praktikant
16. januar 2008 - 06:29 #5
Det kan også väre firewall der blokkere.
Når jeg tester routere, så bliver jeg ofte nöd til at slå min F-Secure fra i 2 min mens jeg logger på förste gang.

Renehinsch. Hva mener du med din kommentar om Intel ?
Sider p.t. og bövler en del med netop det.
Avatar billede qwerty123 Nybegynder
16. januar 2008 - 07:06 #6
har prøvet at opdatere drivere nu virker stadig ikke får samme fejl..
Avatar billede renehinsch Praktikant
16. januar 2008 - 09:07 #7
Du må prøve om du kan forbinde dig til andre åbne APs for at finde ud af om det er generelt eller mod det specifikke acess point du har problemet.

Intel = Centrino Wi-Fi chip set som findes på en meget stor del af de laptops som har indbygget trådløs.
Avatar billede jc_d-link Praktikant
16. januar 2008 - 09:17 #8
Det kan være, hvis du har lagt statisk IP på dit trådløse kort. Tjek at den står på Hent automatisk. Prøv evt. også unden kryptering.

Til Renehinsch.
Den er jeg med på.
Mit issue er, at jeg har en router. På min ASUS har jeg Intel 4965AGN kortet. Den kan jeg logge på med uden problemer. Har så testet med en Lenovo T60 og en Dell med samme kort. Og naturligvis samme driver. Men dem kan jeg slet ikke logge på med. Med mindre det er uden kryptering.
Har du nogen ide om hvad det kan være ?
Avatar billede renehinsch Praktikant
16. januar 2008 - 10:51 #9
Måske dit klientsoftware der styrer profilerne til WLAN. Prøv det der følger med Intel istedet for windows. Ellers er det vist et separat spøgrsmål herinde.