Avatar billede carlodk Nybegynder
16. januar 2008 - 22:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Bærbar til TV Problem med billedet hopper

Hej alle i kloge hoveder.

Jeg sidder med en HP Laptop DV6000 serien, når jeg kobler den til TVet så ryster billedet helt vildt.
Der er fint farve mv.

TV.: Sony Trinitron 32" 100Hz Model.: KV-32LS60E
Jeg bruger den S-Video udgang der sidder på siden af min computer
Jeg har prøvet at bruge AV4 på TVet, det er på siden, hvor der er en S-Video indgang og en Komposit indgang, jeg har prøvet begge to, med S-Video kabel, og et colorfix kabel sammensat med et Komposit kabel.
Men medd Colorfix og Komposit kablet er det sort/hvid og billedet hopper stadig.
Grafikkort er Geforce GO 7200 med nyeste driver fra HPs egen hjemmeside.
Jeg har forsøgt at finde en driver fra nvidia.com men det gik ikke helt.

Jeg har haft andre computere tilkoblet mit TV, og der har ikke været problemer overhovedet. Jeg har en Vega+ Laptop, som bare hopper på med det samme. Grafikkort er Intel 82852/82855 GM/GME grafikkort.

Nogle gode ideer?
Avatar billede darrich Novice
21. januar 2008 - 14:52 #1
s-vhs burde være det bedste til opgaven.

Prøv at ændre din opløsning på p'en til en lavere, når du kobler til tv'et.
Avatar billede carlodk Nybegynder
21. januar 2008 - 15:58 #2
Når jeg
Avatar billede carlodk Nybegynder
21. januar 2008 - 15:59 #3
Når jeg tager en lavere opløsning hjælper det ikke overhovedet.
Jeg har brugt 800 x 600, 1024 x 768, 1152 x 864, billedet er fint med farver, men det hopper stadig.
Avatar billede darrich Novice
22. januar 2008 - 09:40 #4
For testens skyld så prøv 640x480.

Har du sat din pc op til at køre med to skærme?
Avatar billede carlodk Nybegynder
22. januar 2008 - 10:08 #5
Prøvet, og det hjælper ikke.
Jeg har forsøgt med TV kun, og med dual, så dette er også prøvet´.
Avatar billede darrich Novice
23. januar 2008 - 12:47 #6
Dual kan anbefales. Det kører jeg selv med, men jeg er stadig nødt til at stille ned i opløsning.

Har du nyeste driver på?

I front af tv'et - har du der en video indgang og audio phono?
Hvis - prøv at koble på der.
Avatar billede carlodk Nybegynder
23. januar 2008 - 13:06 #7
Jeg har nyeste driver som jeg nu kan finde.
Jeg har 3 scartstik bag på, og AV4 som jeg skriver er på siden, der er både Komposit og S-Video Indgang, og jeg har forsøgt med begge, samt med Scartstik over bag på, jeg er begyndt at tro det er en defekt udgang.
Avatar billede darrich Novice
23. januar 2008 - 21:33 #8
Har du prøvet at trække at lave en direkte stelforbindelse mellem pc og tv'et?
Altså ikke kun via s-vhs stikket. Det kan nemlig også være støj, der gør det.
Avatar billede carlodk Nybegynder
24. januar 2008 - 07:03 #9
Hvordan vil du gøre dette? Via?
Avatar billede darrich Novice
24. januar 2008 - 08:53 #10
Der er selvfølgelig stel med i s-vhs stikket, men afhængig af hvor langt kablet er, så kan det drille.

Det kræver man bliver lidt kreativ.
Eksempel:
- mini-jack hvor man kun lodder en ledning på stel -> kan sætte i lyd udgang på bærbar.
- Scartstik til phono adapter. phono stik i anden ende af ledningen, kun ledning på stel. Sættes i lyd indgang på adapter.
Anvend en ledning på minimum 0,75 kvadrat
Avatar billede carlodk Nybegynder
23. marts 2008 - 00:46 #11
Lukker denne, har sendt lortet (Laptop) ind så afventer TDC og ser hvad de siger..