Avatar billede acixx Nybegynder
17. januar 2008 - 12:23 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Filmlook i Adobe Premiere

Hej

Jeg arbejder med video til daglig i Adobe Premiere Pro og ønsker et filmlook fra mine optagelser. Har søgt lidt efter forskellige presets og gerne gratis. Er der nogle som kan hjælpe mig? Eller fortælle mig hvordan jeg får et filmlook frem?
Avatar billede ranni Forsker
17. januar 2008 - 16:02 #1
Desværre ikke hjælp fra mig, har du ikke haft problemer med at instl.Premiere 4 ??? ( se evt. billedbehandling) jeg er snart klar til tvangsindlæggelse grundet ADOBE Premiere 3 og 4 og Element 6
Avatar billede henninga Novice
25. januar 2008 - 00:15 #2
Hvis du med "Filmlook" mener progressive billeder kan det gøres i dine export-settings. Der kan du vælge De-interlaced eller progressiv.
Normalt laves "Filmlook" ved optagelserne ved at vælge progressiv eller FullFrame - alt efter hvad det benævnes på kameraet. Og det kan ikke laves lige så godt i redigeringen.
Hvis det er noget andet "Filmlook" du mener, så uddyb det lidt mere.
Avatar billede acixx Nybegynder
25. januar 2008 - 09:22 #3
Ja jeg kender godt lidt til den funktion på selve kameraet. Jeg håbede
Avatar billede acixx Nybegynder
25. januar 2008 - 09:28 #4
Hov...Jeg håbede lidt på at der var lidt filtre/presets man kunne anvende i Premiere så man ville få sin video til at se mere "film" agtig ud. Eller en eller anden form for fremgangsmåde.(Har set der var noget ligende til After Effects). Evt noget colorgrading etc.
Avatar billede henninga Novice
25. januar 2008 - 11:01 #5
Prøv at se denne side http://www.abmedia.dk/video/link.htm
Under forskellige tips er der et link til NewMedie hvor de har nogle gode opskrifter på bl.a. colorgrading.
Måske du kan finde noget brugbart.
Avatar billede acixx Nybegynder
25. januar 2008 - 11:07 #6
ok det må jeg da lige kigge lidt på så...Men hvis man ikke har optaget i progressive el Full frame skal man de-interlace det for at få film look ik?På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede henninga Novice
25. januar 2008 - 11:15 #7
Ja, De-interlace giver noget af det samme.
Avatar billede acixx Nybegynder
25. januar 2008 - 11:19 #8
ok hvis du har flere links til guides af videobehandling f.eks indenfor colorgrading må du meget gerne ligge dem op...og send lige et svar så jeg kan give dig pointene. Tak for hjælpen
Avatar billede henninga Novice
25. januar 2008 - 12:08 #9
Snup bare point selv - dem kan du måske bruge senere :)
Avatar billede acixx Nybegynder
25. januar 2008 - 12:37 #10
Øhm sidste spørgsmål...Hvordan gør jeg det?:)
Avatar billede acixx Nybegynder
25. januar 2008 - 12:37 #11
hmm
Avatar billede acixx Nybegynder
25. januar 2008 - 12:38 #12
fandt ud af det...Tak