Avatar billede henrik_40 Nybegynder
17. januar 2008 - 16:03 Der er 8 kommentarer

sms-service

Hejsa
Hvordan laver man en sms-service, som kan sende sms'er ud til x-antal teknikere? Findes der et add-in til Outlook? når jeg har oplysninger som (Sonofon):
sms-adgang TCP/IP adresse:.....
sms-adgang DNS node navn
tcp/ip port nummer for smpp
tcp/ip port nummer for ucp

/henrik
Avatar billede japping Nybegynder
17. januar 2008 - 16:23 #1
Avatar billede japping Nybegynder
17. januar 2008 - 16:26 #2
Og lidt mere her: http://www.forum.nokia.com/info/sw.nokia.com/id/5274b81c-12d0-43bb-8d89-26f6a1ae111f/A_Brief_Introduction_to_Secure_SMS_Messaging_in_MIDP_en.pdf.html

Men husk at alm. sms'er kan være 1-2 dage forsinket. Så hvis du skal være sikker på at meddelelsen kommer frem, skal du sørge for retur-svar eller prof. system.
Avatar billede henrik_40 Nybegynder
17. januar 2008 - 16:28 #3
Er det virkeligt nødvendigt at kode? Kan et add-on ikke klare det? Det skal være integreret med outlook, men hvis det er kodeeksempler vil jeg helst se noget asp.net c# :-)
Avatar billede henrik_40 Nybegynder
17. januar 2008 - 16:36 #4
Det må ikke være 2 dage forsinket. Er vigtigt at det er stabilt
Avatar billede japping Nybegynder
17. januar 2008 - 16:48 #5
Så skal du anvende services som:

http://www.sms2go.dk/?gclid=CLi3kezO_ZACFQSIlAod2S_bTg

eller

http://www.smstech.dk/ydelsen.html?gclid=CLHZs_3O_ZACFQ3llAodz3MDCg

som er eksempler ved søgning efter SMS gareway.

Jeg kender ikke markedet men huske at spørge efter leveringsgarantien. Jeg brugte det for 4 år siden og kostede 4.000,- pr. år og kr. 1,- pr. sms. Garantien var at sms'en var fremme inden for 10 sekunder.
Avatar billede henrik_40 Nybegynder
17. januar 2008 - 18:12 #6
Japping ->
Vi bruger sonofons gateway. Så der er ingen grund til at betale andre for en gateway. Mit spørgsmål lyder på om der findes en måde at benytte sig af gatewayen. Programmering (asp .net2 c#) eller et add-in til outlook.

nb. behøver IKKE at kunne modtage, kun afsendelse er nødvendigt.
Avatar billede japping Nybegynder
17. januar 2008 - 23:45 #7
Så tror jeg ikke, at jeg har forstået dit spørgsmål.

Hvis du har en gateway, hvorfor sender du så ikke bare e-mail til den ? Hvad er det du gerne vil opnå ? prøv at beskriv den arbejdsgang du mener kan være optimal for dig.
Avatar billede martinpurdy Nybegynder
22. januar 2008 - 10:32 #8
Hvilken type mobiltelefoner har teknikerne?